احتمال حضور ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴

12:01 - 15 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۲۱۲۶
راه اندازی رسانه اجتماعی شخصی دونالد ترامپ، درخواست درک شووین برای محاکمه‌ای جدید و احتمال حضور دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا از جمله جدیدترین تحولات آمریکا هستند.
- «دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا، فضایی را در وب سایت خود راه اندازی کرده که در آن می‌تواند پیام‌هایی را ارسال کند؛ با این قابلیت که دیگران بتوانند این پیام‌ها را در توییتر و فیس‌بوک، که حساب‌های ترامپ را مسدود کرده‎اند، به اشتراک بگذارند.
 
به گزارش «جروزالم پست»، این اقدام یک روز پیش از تصمیم هیئت نظارت فیس‌بوک در مورد حمایت از تعلیق نامشخص حساب ترامپ از این پلتفرم صورت گرفته است.
 
ترامپ پس از حمله ۶ ژانویه به کنگره، از حضور در شبکه‌های اجتماعی منع شد.
 
پیام‌های منتشر شده در این وب سایت، ادعای ترامپ را درباره اینکه وی در انتخابات سال ۲۰۲۰ به دلیل تقلب گسترده، شکست خورده، تکرار کرده است.
 
توییتر و فیس‌بوک هر دو محتوای ارسال شده از حساب‌های کاربری دیگر را که به گفته آن‌ها سعی داشتند تحریم‌های ترامپ را در این دو بستر مجازی دور بزنند، حذف کردند.
 
سخنگوی توییتر، می‎گوید اشتراک مطالب از وب سایت‌ها مجاز است، به شرطی که مطالب، قوانین توییتر را نقض نکند، اما تلاش برای دور زدن تعلیق مجاز نخواهد بود.
 
توییتر، که ترامپ خیلی از آن استفاده کرد و بیش از ۸۸ میلیون دنبال کننده در آن داشت، اعلام کرده است که ممنوعیت استفاده رییس جمهور پیشین آمریکا از این بستر، دائمی است، حتی اگر وی بار دیگر نامزد انتخابات شود. 
 
ترامپ و انتخابات ۲۰۲۴
 
«دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا، می‎گوید که مشتاقانه منتظر است تا تصمیم خود را درباره اینکه آیا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد می‌شود یا خیر، اعلام کند.
 
ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا شرکت کند، گفت «پاسخ این است که من کاملا ذوق زده شده‎ام؛ من مشتاقانه منتظر اعلامیه در زمان مناسب هستم.»
 
وی می‎گوید «همانطور که می‌دانید، خیلی زود است؛ اما من فکر می‌کنم مردم وقتی اعلامیه‌ای در رابطه با این موضوع صادر کنم خیلی خوشحال می‌شوند.»
درخواست درک شووین برای محاکمه‌ای جدید
 
دو هفته پس از آنکه «درک شووین»، افسر پلیس مینیاپولیس و عامل مرگ «جورج فلوید»، به عنوان عامل قتل درجه دوم و سوم و قتل عمد درجه دوم، شناخته شد، این شخص از قاضی مینیاپولیس خواستار محاکمه جدیدی شده است.
 
در یک سری از درخواست‌های ارائه شده به «پیتر کاهیل»، قاضی دادگاه منطقه «اریک نلسون»، وکیل «شووین»، می‎گوید که موکلش از محاکمه عادلانه محروم است.
 
به گفته وی، تخلفات دادستانی، هیئت منصفه و خطا‌های قانونی در دادگاه وجود دارد و این حکم خلاف قانون است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *