رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صد هزار شغل در شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود/ آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی ملارد تا ۲ ماه آینده

13:29 - 12 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۵۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آخرین وضعیت احداث شهرک‌های صنعتی شهریار و ملارد و دو واحد تولیدی در ناحیه صنعتی دهک بازدید کرد.
- بنا به اعلام شاتا، علی رسولیان با حضور در شهرک‌های صنعتی شهریار و ملارد استان تهران، ضمن بازدید از آخرین وضعیت شهرک سازی و احداث زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی شهریار، در جریان برنامه ریزی‌های انجام شده برای آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی ملارد قرار گرفت.

وی در این بازدید‌ها موانع و مشکلات فراروی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی این دو شهرک صنعتی را مورد بررسی قرار داد و تصمیمات لازم برای تسریع در عملیات اجرایی شهرک سازی اتخاذ شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با حضور در ناحیه صنعتی دهک، از تأسیسات و امکانات زیربنایی این ناحیه صنعتی و همچنین دو واحد تولیدی "صنایع غذایی ستاره بین‌الملل کاسپین" و "چاپ ترنج" بازدید کرد.

رسولیان در بازدید از خط تولید و بخش‌های مختلف این واحد‌های صنعتی، به گفتگو با مدیران و کارگران این صنایع پرداخت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات، توانمندی‌ها و روند تولید در آن‌ها قرار گرفت.

واحد تولیدی "صنایع غذایی ستاره بین‌الملل کاسپین" اولین، بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه طبقاتی تولید محصولات لبنی در ۵ طبقه، با ظرفیت دریافت روزانه ۴۰۰ تن شیر است که با ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۲۰۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم در ناحیه صنعتی دهک درحال احداث و تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

واحد صنعتی "چاپ ترنج" نیز تولید کننده انواع بسته بندی مواد غذایی، با ظرفیت تولید ۵ هزار تن در سال است که برای ۴۵ نفر به‌طور مستقیم در ناحیه صنعتی دهک فرصت شغلی فراهم کرده است.

عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی ملارد تا ۲ ماه آینده آغاز می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی شهریار و ملارد و ناحیه صنعتی دهک در گفتگو با خبرنگاران گفت: با احیاء واحد‌های صنعتی راکد و افزایش ظرفیت تولید بنگاه‌های اقتصادی، به یکصد هزار شغل در شهرک‌های صنعتی کشور دست پیدا می‌کنیم.

علی رسولیان اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای احیاء واحد‌های صنعتی راکد، افزایش ظرفیت تولید بنگاه‌های اقتصادی و افزایش بهره برداری از طرح‌های درحال ساخت، به زودی واحد‌های صنعتی بسیاری فعال می‌شوند و به این مقدار شغل خواهیم رسید.

وی افزود: ۴۸ هزار و ۱۲۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند که سال گذشته یک هزار واحد به ظرفیت این شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزوده شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: بالغ بر ۹۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع شده است.

رسولیان با اشاره به بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های شهریار و ملارد ادامه داد: زیرساخت این شهرک‌ها آماده شده و درخصوص گاز، برق و آب با دستگاه‌های مربوطه هماهنگی صورت گرفته است و آمادگی داریم که پساب مورد نیاز این شهرک را نیز تأمین کنیم.

وی بیان کرد: شهرک صنعتی ملارد دارای ۷۴۰ هکتار زمین است که ظرف ۲ ماه آینده عملیات اجرایی احداث آن آغاز می‌شود.

۹۵ درصد واحد‌های صنعتی استان تهران درصدد افزایش تولید هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران نیز در جریان این بازدید‌ها گفت: ۹۵ درصد واحد‌های صنعتی این استان درصدد افزایش تولید هستند که باید زمینه توسعه زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم شود.

صابر پرنیان افزود: قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده است که این موضوع باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این قانون مشکلاتی برای تولید و اشتغال ایجاد کرده که در دولت پیگیر هستیم تا این قفل بزرگ از پیش پای تولید کنندگان برداشته شود تا شاهد ایجاد اشتغال برای ۵۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان تهران باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با اشاره به این‌که شهرک صنعتی ملارد بیش از یک دهه از تصویب آن در هیأت دولت می‌گذرد، ادامه داد: سال گذشته مجوز‌ها و موضوع آب این شهرک تأمین شده است و دارای ۷۴۰ هکتار است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

پرنیان خاطرنشان کرد: این شهرک مطالبه اصلی مردم و ایجاد اشتغال بوده است که سرمایه گذاران طرح های‌شان را ارائه داده‌اند که امیدواریم کمتر از یک سال شاهد شروع به کار واحد‌ها باشیم تا چرخه اقتصادی را در این منطقه رونق ببخشیم.

شهرک صنعتی شهید قاسم سلیمانی شهریار با ۴۰۸ هکتار فازعملیاتی و طرح توسعه سه هزارهکتاری، دارای ۵۳۳ قطعه در ۷ زون صنعتی (غذایی، فلزی، شیمیایی، سلولزی، نساجی، الکترونیک و کانی غیرفلزی) است که واگذاری آن از اواخر سال ۱۳۹۷ اجرایی و۲۸۴ قرارداد در ۱۶۰هکتار با سرمایه گذاران منعقد شده است.

شهرک صنعتی ملارد نیز دارای ۷۴۰ هکتار زمین است که ظرف ۲ ماه آینده عملیات اجرایی احداث آن آغاز می‌شود.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *