رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آوار بحران‎ها بر سر نتانیاهو؛ «لاپید» و «بنت» گزینه‎های نخست وزیری رژیم صهیونیستی

11:35 - 11 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۱۴۶
تلاش‎های نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای حفظ سمت نخست وزیری این رژیم، با شکست روبرو شده است.

- «روون ریولین»، رییس رژیم صهیونیستی، در ۶ آوریل ( ۱۷ فروردین)، به «بنیامین به نتانیاهو»، ۲۸ روز فرصت داد تا کابینه جدید را تشکیل و آن را به کنست معرفی کند اما اکنون که مهلت ۴ هفته‌ای نتانیاهو در حال پایان یافتن است، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ریولین قصد دارد این وظیفه را به رقبای نتانیاهو واگذار کند.

اگرچه نتانیاهو طبق قانون می‌تواند در صورت تمایل ۲ هفته دیگر مهلت برای تشکیل کابینه درخواست کند، اما تلاش‌های او برای دستیابی به توافق با طرف‌های دیگر تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

شواهد نشان می‌دهد که ریولین قصد دارد «یائیر لاپید»، رییس حزب «یش عتید» و یا «نفتالی بنت»، رییس حزب «یامینا» را به عنوان مامور تشکیل کابینه معرفی کند.

اصرار نتانیاهو برای حفظ کرسی نخست وزیری رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که عدم قطعیت در سیاست این رژیم رو به افزایش است.

در همین حال شکست گفت‎وگو‌های نتانیاهو با جناح‎های سیاسی رژیم صهیونیستی بار دیگر او را ترغیب به اتحاد با متحد سابق خود، یعنی «بنی گانتز»، کرده است.

به گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو که خود را در خطر ترک صحنه سیاسی می‌بیند، برای ادامه نشستن بر مسند قدرت، بار دیگر به وزیر جنگ فعلی این رژیم، یعنی بنی گانتز از ائتلاف «آبی و سفید» متوسل شده است.

اما گزارش‌ها حاکی از آن است که گانتز پیشنهاد نتانیاهو را رد کرده است.

ناتوانی نتانیاهو در ایجاد اجماع پیرامون خود در انتخابات در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری شدت گرفته است.

به نظر می‌رسد نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی که از سال ۲۰۰۹ به عنوان بالاترین مقام سیاسی، این سمت را برعهده داشته است، قربانی سیاست خود مبنی بر عدم سازش با گانتز شده است.

همانطور که مشخص است، جناح‌های سیاسی مخالف حزب لیکود عزم خود را برای پایان دادن به حضور ۱۲ ساله نتانیاهو در قدرت جزم کرده‎اند.

با انتشار نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی در ۲۳ مارس، حزب لیکود و متحدان راستگرای آن با وجود کسب ۵۲ کرسی کنست، موفق به تشکیل کابینه به طور مستقل نشدند.

شاید هنگامی که سال گذشته نتانیاهو وارد معامله قدرت در چرخش با گانتز شد، فکر نمی‎کرد که اقداماتش باعث از بین رفتن کرسی‌های مناسب برای تشکیل کابینه به طور مستقل شود.

این در حالی است که پنجشنبه شب دستکم ۴۴ نفر در بزرگترین گردهمایی از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در اراضی اشغالی بر اثر ازدحام جمعیت کشته شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *