گاروزو: هرشب خواب تکرار قهرمانی در المپیک را می‌بینم/ شمشیربازان ایرانی همواره برای تیم‌های بزرگ دردسرساز می‌شوند

0:01 - 12 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۰۳۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
قهرمان شمشیربازی اسلحه فلوره المپیک ریو گفت: همه شمشیربازان حاضر در المپیک، توانایی کسب مدال را دارند و شاید مجتبی عابدینی هم بتواند با آمادگی ذهنی بالای خود به مدال برسد.
- دانیل گاروزو شمشیرباز سرشناس ایتالیایی مدال طلای المپیک ریو را در کارنامه دارد و همچنین ۳ بار به همراه تیم ملی ایتالیا بر سکوی نخست رقابت‌های تیمی جهان ایستاده است. وی همچنین در سال ۲۰۱۷ به عنوان قهرمانی اروپا در بخش انفرادی اسلحه فلوره دست یافت و یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک توکیو به شمار می‌رود.

در ادامه گفت‌وگوی این شمشیرباز مطرح ایتالیایی با را در زیر می‌خوانید.  

* می‌توانید در مورد تمرینات و میزان آمادگی‌تان برای حضوری قدرتمند در بازی‌های المپیک توکیو توضیح دهید؟

خیلی سخت برای حضوری مقتدرانه در بازی‌های المپیک تمرین می‌کنم. به دلیل کرونا یک دوره طولانی است که  رقابت نمی‌کنیم، اما با این وجود از آمادگی جسمی و فنی خود بسیار راضی هستم.

* با توجه به از سرگیری مسابقات پس از یک وقفه طولانی، کیفیت خود و حریفان را چگونه می‌بینید؟ قبل از المپیک در چه مسابقاتی شرکت خواهی کرد؟

البته این وضعیت سختی برای همه است و مطمئنا کیفیت و آمادگی با توجه به نبود مسابقات کاهش می‌یابد. تصمیم دارم پیش از المپیک تنها در مسابقات قهرمانی ایتالیا که در ماه مِی برگزار می‌شود، شرکت کنم.

* زمان زیادی تا آغاز المپیک باقی نمانده؛ چقدر از رقبای خود برای حضور موفق در این رویداد شناخت دارید؟ فکر می‌کنید این المپیک با المپیک قبلی چه تفاوتی خواهد داشت؟

حریفانم را در طول این سال‌ها به خوبی آنالیز کرده‌ام؛ و شناخت خیلی خوبی از رقبایم دارم.  این المپیک با المپیک‌های قبلی تفاوتی زیادی ندارد و تنها نکته مهم تاخیر یک ساله در برگزاری این بازی‌ها است. همچنین باید با ویروس کووید19 نیز کنار بیاییم.

* شما در حال حاضر یک مدال طلای المپیک را در کارنامه خود دارید و چقدر امیدوارید که این مدال را در توکیو تکرار کنید؟ و کدام شمشیربازان رقبای اصلی شما هستند؟

 خیلی امیدوارم که بتوانم مدال طلای خودم در ریو را بار دیگر در توکیو تکرار کنم و باور کنید که هر شب درباره آن خواب می‌بینم. شمشیربازان نام آشنا و بزرگی در سراسر جهان وجود دارند و گفتن تنها چند اسم که کدامیک از آن‌ها رقبای جدی من برای کسب مدال هستند، آسان نیست.
 
* مجتبی عابدینی با یک غافلگیری مدال برنز جام جهانی ۲۰۱۸ مجارستان را از آن خود کرد. آیا او می‌تواند در توکیو مدال کسب کند؟

 همه کسانی که مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کنند، توانایی کسب مدال را هم دارند و شاید مجتبی عابدینی هم بتواند مانند سایرین با آمادگی ذهنی بالای خود به مدال برسد.

* آیا شناختی از شمشیربازی ایران دارید و آیا شمشیربازان ایرانی شانس گرفتن مدال دارند یا خیر؟

 شخصاً شمشیربازان ایرانی را نمی‌شناسم، اما می‌دانم که آنها در مسابقات بسیار خوب هستند و به سهمیه المپیک هم دست یافته‌اند.
گاروزو: هرشب خواب تکرار قهرمانی در المیپک را می‌بینم/ شمشیربازان ایرانی همواره برای تیم‌های بزرگ دردسرساز می‌شوند

* در گذشته ایران در رشته شمشیربازی بسیار ضعیف بود؛ به نظر شما ناگهان چه اتفاقی افتاد که تیم سابر ایران توانست در میان تیم‌های برتر جهان قد علم کند و روی سکو بایستد؟

 در گذشته تیم سابر ایران قدرتمند نبود، اما مطمئناً شمشیربازی ایران تلاش بسیاری در سالیان اخیر کرده و در مسیر درستی گام برداشته که خیلی خوب توانسته‌ هم در جمع برترین تیم‌های جهان قرار بگیرد و هم برای تیم‌های بزرگ دردسرساز شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *