کرونا امان آبدانان را برید

8:22 - 10 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۰۹۱۵
کمبود دارو و امکانات درمانی در آبدانان مردم این شهرستان محروم را که این روزها گرفتار موج چهارم کرونا هستند به وضعیتی بحرانی دچار کرده که مدیریت آن مستلزم توجه ویژه است.

- کرونا ماه‌هاست در اقصی نقاط کشور، زندگی را به کام هموطنان تلخ کرده است اما رنجی که این بیماری به ساکنان یکی از شهرستان‌های محروم و دورافتاده جنوب کشور تحمیل می‌کند به مراتب طاقت‌فرساتر است. آبدانان شهرستانی است با ۶۰ هزار نفر جمعیت که تنها بیمارستان آن ۹۶ تخت‌خواب دارد.

شجاع مومنی، یکی از محیط‌بانان جنوب کشور با ابراز تاسف از وضعیت بحرانی مردم در شهرستان آبدانان ایلام به میزان گفت: پرپر شدن مردم آبدانان عذاب‌آور است. مسئولان تا کنون برای حفظ جان مردم آبدانان هیچ اقدامی انجام نداده‌اند. جلسات ستاد مبارزه با کرونا خروجی مفیدی نداشته، دردی از مردم آبدانان دوا نکرده و هیچ کدام از مصوبات آن اجرا نشده است.

وی افزود: متاسفانه داروهایی که بیماران کرونایی باید استفاده کنند در آبدانان به ندرت یافت می‌شود؛ آن‌ هم با قیمت‌هایی سرسام‌آور که مردم محروم آبدانان توان پرداختشان را ندارند.

مومنی ادامه داد: مردم فراموش‌شده آبدانان ازیک طرف با کرونا دست وپنجه نرم میکنند واز طرف دیگر کمرشان زیر فشارهای اقتصادی که کرونا به آنها تحمیل کرده خم شده است.

وی با بیان اینکه در آبدانان صدها نفر بر اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده‌اند گفت: روز گذشته ۲۶۰ مبتلا به کرونا شناسایی شده و ۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده‌اند. البته تلفاتی که اعلام می‌کنند دقیق نیست و حتی آمار مبتلایان هم اعلام نمی‌شود.

مومنی با ابراز تاسف از فقدان امکانات پزشکی برای مبتلایان به کرونا گفت: در آبدانان با ۶۰ هزار نفر جمیعت، یک بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی وجود دارد که مسلما جوابگوی این حجم از بیمار مبتلا به کرونا نیست. مردم آبدانان که به صورت گروههای خانوادگی به کرونا مبتلا شده‌اند مجبور هستند با تحمل هزینه‌های سنگین با مراجعه به مطب‌ها و کمک گرفتن از پرستاران شخصی، مراحل درمان را طی کنند.

وی در پایان گفت: مردم آبدانان که این روزها در موج چهارم کرونا گرفتار هستند از یک سو روزانه بیش از ۲۰۰ نفرشان به کرونای جهش یافته مبتلا می‌شوند و از سوی دیگر عزادار قربانیان این بیماری هستند.

اظهارات منتشر شده در این گفت‌وگو را تایید نمی‌کند و آمادگی دارد تا پاسخ مسئولان را در این زمینه منتشر کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *