روحانی: باید بیش از گذشته در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم

12:01 - 09 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۰۸۱۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با بیان اینکه امسال با خشکسالی مواجهیم، گفت: منابع آبی ما ۵۰ درصد کاهش یافته است و دوران بارش‌ها رو به اتمام است و به سمت فصل گرما می‌رویم و باید بیش از سال‌های گذشته در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم.

- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهرامروز و در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو اظهارداشت: امسال با خشکسالی مواجهیم و منابع آبی ما ۵۰ درصد کاهش یافته است و دوران بارش‌ها رو به اتمام است و به سمت فصل گرما می‌رویم و باید بیش از سال‌های گذشته برای مصرف آب و برق تا جایی که امگانپذیر است صرفه جویی کنیم.  

وی افزود: از سه سال قبل تاکنون برخی از درآمدهای ما خیلی کم شد ولی یکسری درآمدهای دیگر به میدان آمده و ما را کمک کرد.  با صادرات محصولات پتروشیمی، فولاد  و گاز توانستیم شرایط جدیدی داشته باشیم، دشمن نمی توانست این کالاها را احصا کرده و تحریم کند. 

رئیس جمهور عنوان کرد: زمانی ما وارد کننده بنزین و گازوئیل بودیم و حتی گاز را در زمستان وارد می کردیم ولی  امروز صادر کننده همه این محصولات هستیم و لذا توانستیم با اقدامات ارزشمندی که شرکت‌های دولتی و خصوصی در بخش های مختلف کردند و با سرمایه گذاری هایی که در کشور شد، به این توانمندی‌ها برسیم. 

وی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در امروز گفت: افتتاح‌های انجام شده در حوزه سد سازی، طرح‌های آبرسانی و تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب را برای تامین آب مورد نیاز مردم بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و گفت در این دولت کار‌های بسیار ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

 روحانی با تاکید بر اینکه اگر جهش و رونق تولید و درآمد‌های ارزی می‌خواهیم باید بازار خود را توسعه دهیم، تصریح کرد: تولید ما باید بیش از نیاز داخل باشد تا بتوانیم بازار صادراتی داشته باشیم و همچنین با توجه به بازار صادراتی، کمیت و کیفیت تولید داخلی را بالا ببریم.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از اینکه از آغاز سال ۹۹ تا امروز به طور منظم و هفتگی شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ و مهم عمرانی و خدماتی در کشور بوده‌ایم، گفت: امروز شاهد افتتاح پنجاه و سومین سد بزرگ ملی، پنجاهمین تصفیه‌خانه آب و هشتاد و سومین تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور بوده‌ایم که بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای کشوری مثل ایران که در اقلیم خشک قرار دارد بسیار مفید است.

رئیس جمهور با بیان اینکه با اجرای برجام صادرات نفت ایران از حدود ۱ میلیون بشکه در روز حتی در روز‌هایی به بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید، تصریح کرد: در آن ایام منابع خوبی از محل درآمد فروش نفت به صندوق توسعه ملی تزریق شد که به سرمایه‌گذاری در آبادانی کشور اختصاص یافت و بسیاری از پروژه‌هایی که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، حاصل همین سرمایه‌گذاری‌ها است.

 روحانی در ادامه به آغاز پویش «الف، ب، ایران» از سوی وزارت نیرو از اواسط سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید همچنین تحول بزرگی در تولید برق از انرژی‌های تجدید‌پذیر اتفاق افتاده و حدود ۸۰ درصد از ظرفیت تولید برق کشور از این محل در این دولت ایجاد شده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش وزیر نیرو، مبنی بر برنامه‌ریزی برای تداوم افتتاح پروژه‌های حوزه آب و برق تا پایان سال ۱۴۰۰، خاطر نشان کرد: بار‌ها تکرار کرده‌ام که اگر چه دوره فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۱۰۰ روز دیگر به پایان می‌رسد، اما ما نباید فقط به فکر برنامه ریزی برای این چند ماه باشیم و همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها باید معطوف به همه سال ۱۴۰۰ باشد چرا که بحث ما بحث این دولت و دولت بعد نیست، بلکه موضوع پیشرفت کشور و آسایش مردم است.

 روحانی با اشاره به آمار تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب کشور و مقایسه آن با تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب ساخته شده در دولت تدبیر و امید، تأکید کرد: این دستاورد‌ها باید برای مردم تبیین شود تا ضدانقلاب فرصت نکند با تبلیغات دروغ و سوء، ذهن مردم را مشوش کرده و آن‌ها را مأیوس کند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *