عملیات نیرو‌های یمنی علیه اهدافی در خاک عربستان

10:08 - 08 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۰۴۵۰
نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بار دیگر عملیاتی را در خاک عربستان اجرا کرده و پایگاه هوایی ملک خالد را هدف قرار دادند.

- «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز چهارشنبه، ۸ اردیبهشت، گزارش داد «نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور پایگاه ملک خالد را در استان خمیس مشیط هدف قرار داده‎اند.»

به گفته وی، «یگان هوایی یمن عملیاتی را علیه پایگاه هوایی ملک خالد در استان خمیس مشیط با استفاده از یک فروند پهپاد قاصف کی ۲ انجام داد.»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت «در این عملیات، اهداف مورد نظر با دقت بالایی مورد اصابت قرار گرفته‎اند.»

این مقام نظامی یمن همچنین تاکید کرد «این عملیات در چارچوب پاسخ مشروع به تجاوز مداوم دشمن و محاصره یمن صورت می‌گیرد.»

طی روز‌های اخیر نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چندین نوبت پایگاه هوایی ملک خالد را هدف حملات خود قرار داده اند.

در همین حال همزمان با این عملیات، پیشروی در جبهه مارب نیز ادامه دارد و جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که نیرو‌های یمنی خود را به نزدیکی شهر مارب رسانده و در آستانه محاصره کامل این شهر هستند.

با این عملیات و پیشروی نیرو‌های یمنی در جبهه مارب، عربستان و هم پیمانان آن با مطرح کردن طرح ادعایی آتش بس، در تلاش برای متوقف کردن پیشروی نیرو‌های یمنی هستند.

با این وجود مقام‎های یمنی بار‌ها تاکید کرده‎اند که هرگونه پیشنهاد صلح باید شامل رفع کامل محاصره یمن و توقف حملات ائتلاف سعودی باشد و در غیر این صورت پذیرفته نیست.

جنگ طولانی مدت علیه یمن توسط ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان برای بازگرداندن دولت مستعفی یمن به قدرت، تاکنون هزاران کشته برجای گذاشته و میلیون‌ها نفر را تا مرز قحطی کشانده است.
 
سازمان ملل از بحران یمن با بیش از ۴ میلیون آواره و وابستگی دو سوم جمعیت ۳۰ میلیون نفری یمن به کمک‌های بحرانی، بدترین بحران انسانی در جهان است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *