رهایی ۲۲ محکوم به قصاص در جیرفت با پیگیری دستگاه قضایی

8:28 - 08 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۰۲۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: طی سال گذشته زمینه رهایی ۲۲ مددجوی زندان این شهرستان از حکم قصاص فراهم شده است.
حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با اظهار داشت: بنا به تاکیدات آیت الله رئیسی؛ هرچقدر فرهنگ صلح و سازش و رضایت شاکی خصوصی توسط سازمان‌های مردم نهاد، ریش سفیدان، اطرافیان و افراد فرهیخته جامعه گسترش پیدا کند، منجر به کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری خواهد شد و این موضوع موجب رضایت خداوند، ائمه و آرامش جامعه می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان جیرفت بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان جیرفت به صورت ویژه در راستای توسعه فرهنگ بخشش در جامعه تلاش می‌کند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ادامه داد: طی سال گذشته در کمیته صلح و سازش این شهرستان تعداد ۲۱۵ جلسه برگزار شده که تعداد ۷۲ جلسه آن مربوط به اتهام قتل بوده و تعدادجلسات مربوط به قصاص ۵۰ مورد بوده که الحمدالله تعداد ۲۲ نفر قاتل از پای چوبه دار رهایی یافتند و درخصوص جرایم دیگر نیز ۱۴۳ جلسه برگزار شده است.

سلامی با اشاره به این‌که حکم قصاص این ۲۲ نفر پس از طی مراحل قانونی و قضایی در مرحله اجرا قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: با زحمات و تلاش‌های مسئولان قضایی جیرفت، ریش‌سفیدان محلی و همکاران زندان از خانواده مقتولان گرفته شد و زندانیان در روز اجرای حکم و در پای چوبه دار از قصاص رهایی یافتند.
 

دادستان جیرفت ضمن ابراز خرسندی از گسترش فرهنگ گذشت و بخشش در جامعه، از تلاش‌های ریش‌سفیدان محلی و همکاران زندان جیرفت در انجام این امر خداپسندانه و خیرخواهانه تقدیر کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *