رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش ۱۳ درصدی آمار فوتی‌ها در جاده‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته

13:10 - 07 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۰۲۳۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت با بیان اینکه بخشی از مرگ ومیر‌ها ناشی از تصادفات جاده‌ای و بعضا هوایی است، گفت: میزان آمار کشته‌ها در جاده‌ها در سال ۹۹ به نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده و آمار مربوط به مصدومین نیز با کاهش حدود ۲۴ درصدی مواجه بوده است.
- «علی ربیعی» ظهر امروز در نشست خبری وبیناری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز هفتم اردیبهشت، روز ملی ایمنی حمل و نقل است. یکی از زیرساخت‌های مهم برای توسعه جوامع، حمل و نقل می‌باشد.

وی افزود: حمل و نقل، چه در بخش توسعه اقتصادی و چه توسعه اجتماعی و حتی تغییرات فرهنگی، نقش ایفا می‌کند. ایمنی نیز از عوامل مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل است.

ربیعی گفت: با نوسازی ناوگان، گسترش ناوگان‌ها و بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای، ایمنی در حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی، افزایش می‌یابد. دولت تدبیر و امید در این سال‌ها با وجود تحریم‌های ظالمانه توانسته در گسترش و ایمنی حمل و نقل ریلی و گسترش جاده‌ها در سرار کشور، به کاهش ناامنی در حمل و نقل، کمک کند.

سخنگوی دولت اظهارداشت: بهره برداری بیش از ۱۰هزار کیلومتر انواع راه (شامل ۵۶۰ کیلومتر آزادراه،۵ هزارو ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۰۹ کیلومتر راه اصلی و ۱۳۲۵۱ کیلومتر راه روستایی) و بهره برداری از ۱۷۶۷ کیلومتر پروژه ریلی، نتیجه تعهد دولت به حمل و نقل و ایمنی آن است.

وی افزود: از سویی، بخشی از مرگ ومیر‌ها ناشی از تصادفات جاده‌ای و بعضا هوایی است. همچنین درصد زیادی از معلولیت‌ها در تصادفات جاده‌ای رخ می‌دهد. اما خوشبختانه با اقداماتی که دولت تدبیر و امید در توسعه و ایمنی راه‌ها انجام داده میزان آمار کشته‌ها در جاده‌ها در سال ۹۹ به نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده و آمار مربوط به مصدومین نیز با کاهش حدود ۲۴ درصدی مواجه بوده.

ربیعی گفت: به همین علت، ایمنی حمل و نقل، علاوه بر امر گسترش زیرساخت‌ها، به مراعات شهروندان و توجه مردم به قوانین نیز مرتبط است. از این رو، ایمنی حمل و نقل نیازمند عزم ملی و نهادینه شدن فرهنگ آن در جامعه است. این روز به همه دست‌اندرکاران این حوزه به ویژه به کارگران و کارکنانش تبریک گفته و برایشان آرزوی ایمنی همراه با تندرستی و شادکامی داریم.
 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *