صیانت از محیط زیست وظیفه دستگاه قضایی است

10:07 - 06 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۸۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مسائل حوزه محیط زیست مربوط به حقوق عامه و صیانت از حقوق عامه و حمایت از آن وظیفه دستگاه قضایی است، گفت: دستگاه قضایی وظیفه دارد تحت عنوان صیانت از حقوق عامه به مسائل زیست محیطی توجه کرده و در این حوزه مطالبه گر باشد.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه مسائل حوزه محیط زیست مربوط به حقوق عامه و صیانت از حقوق عامه و حمایت از آن وظیفه دستگاه قضایی است، گفت: اجرای طرح‌های مختلف از جمله در حوزه رونق تولید باید با رعایت پیوست‌های زیست محیطی همراه باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به کمبود امکانات در دستگاه‌های مرتبط با صیانت از اموال عمومی و حقوق عامه از جمله منابع طبیعی، محیط زیست و... با توجه به جغرافیای گسترده استان کرمان، عنوان کرد: با توسعه فرهنگ قانون مداری و پایبندی به قانون در کنار افزایش تعامل و همکاری مشترک دستگاه‌های اجرایی می‌توان کار‌های اثرگذاری را به انجام رساند.

وی بر پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و ادامه داد: عدم تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و عدم توجه لازم به قانون، مردم و نهاد‌های مختلف را با مشکلات متعددی روبرو می‌کند.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *