اعطای تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان

21:14 - 05 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۷۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اعطای تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: اعطای این تسهیلات از ابتدای امسال عملیاتی شده است.

- علی رسولیان با حضور در برنامه ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان اینکه هم اکنون ۵۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند گفت: یک هزار و ۲۱۵ شرکت و واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی شناسایی شده اند که قابلیت تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان را دارند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال، اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان عملیاتی شده است اظهار داشت: پیش بینی شده است شرکت‌های دانش بنیان از ده درصد تخفیف خرید زمین در شهرک‌های صنعتی بهره‌مند شوند ضمن آنکه اقساط حق بهره برداری از زمین برای شرکت‌های دانش بنیان، ۴۲ ماه در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: همچنین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند بدون شرکت در مزایده و با اولویت اول زمین را دریافت کنند.

مریم ملونی مدیر کل دفتر نوآوری و کسب و کار‌های نوین معاونت علمی ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه هم اکنون ۵ هزار و ۹۱۸ شرکت دانش بنیان و بیش از ده واحد و موسسات فناور وجود دارد بیان داشت: شرکت‌های دانش بنیانی که از لحاظ سطح فناوری و توسعه تولیداتشان از ساز و کار لازم برخوردار باشند می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *