رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کرونا روح و روان جوانان را نابود کرد

8:15 - 06 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۷۶۲
نماینده مردم ارومیه تاکید کرد که مهم‌تر از کرونا، موضوع ضربه روحی، روانی و علمی که به جوانان می‌خورد و آن‌ها را از حالت عادی خارج می‌کند و در دراز مدت کشنده‌تر از ویروس کرونا خواهد بود.

- جوانی به خودی خود دوران سختی است و همه‌گیری بیماری کرونا آن را حتی سخت‌تر هم می‌کند. با بسته شدن مدارس و لغو رویداد‌های اجتماعی، بسیاری نوجوانان نه تنها برخی از مهم‌ترین لحظات زندگی خود را از دست داده‌اند، بلکه از فعالیت‌های روزمره‌ای مثل گپ و گفت با دوستان و شرکت در کلاس‌های درس هم دور افتاده‌اند. یک سال ونیم است که جهان با دو بیماری درگیر کرد، اولیش ویروس کرونا است که حداقل می‌توان با یک واکسن کنترلش کرد. اما دومین بیماری با واکسن درمان نمی‌شود، چون با روح وروانت بازی می‌کند. وقتی یک نوجوانان ساعت‌ها از ترس بیماری کرونا در یک اتاق ۹ متری با تلفن همراهیش بازی می‌کند و نمی‌فهمد روزش، چگونه شب شد، معنایش چیست. این همان بیماری روحی و روانی که به ندرت زمان تبدیل به یک افسرگی می‌شود و شاید درمانش برای سال‌ها بعد از ویروس کرونا در ذهن و فکر جوانان و حتی بزرگسالان ما بماند.

سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در خصوص تغییر وضعیت روحی و روانی جوانان در دوره کرونا به میزان گفت: حقیقتا ایام کرونا فرصت‌ها را برای جوانان ما به خطر انداخت و اگر مسئولان وزارت ارتباطات در خصوص ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای جوانان و مردم تامل کنند، قطعا خیانت بزرگی به جوانان کرده اند. در دوران کرونا مدارس، دانشگاه‌ها وکسب در آمد‌ها به حالت تعطیلی کشیده شده است و باید به حال این جوانان فکری شود. مساله فرهنگ سازی استفاده از تکنولوژی در ایران سال‌ها است که با قدرت پیگیری نمی‌شود و اگر وزارت ارتباطات در این خصوص کوتاهی انجام دهد جوانان ظلم کرده است. امروز که کشور ما در آستانه تعطلیل شدن کامل قرار دارد، جوانان ما چه باید کنند؟ باید برای آینده جوانان در کشور فکری شود و این تاسف بار است که جوانان ما برای اشتغال خود سرگردان خیابان به خیابان هستند.


برچسب ها: کرونا ویروس روان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *