رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تهیه طرح به‌سازی و احیا بافت‌های با ارزش در ۲۱۴ روستا

8:35 - 06 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۷۵۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون برای ۲۱۴ روستا طرح بهسازی و احیا بافت‌های باارزش و گردشگری روستا‌های هدف تهیه شده است که از این تعداد در ۱۳۰ روستا به مرحله اجرا رسیده است.

مجمدرضا شاملو در گفت‌وگو با میزان در توضیح آخرین روند طرح بهسازی و احیا بافت‌های باارزش و گردشگری روستا‌های هدف، بیان داشت: مجموعاً برای ۲۱۴ روستا این طرح تهیه شده است و از این تعداد در حدود ۱۳۰ روستا اقدامات بهسازی و مرمت بافت‌های با ارزش و فعالیت‌های مربوط به گردشگری روستایی به اجرا درآمده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از برنامه سوم طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی و روستا‌های هدف گردشگری از سوی بنیاد مسکن مطرح شد و خوشبختانه در راهکار‌های اجرایی قانون برنامه مصوب شد و ردیفی تحت این عنوان در بودجه سالانه کشور ایجاد شد.

وی در توضیح مزایای این طرح برای روستاها، گفت: اثربخشی فعالیت بافت‌های باارزش و گردشگری روستایی به اقتصاد روستا‌ها کمک خواهد کرد و ابنیه موجود در مناطق روستایی که آثار تاریخی در آن وجود دارد احیا شده است.

شاملو افزود: در روستا‌هایی که برای طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی و روستا‌های هدف گردشگری اقدام شده است شاهد افزایش رفت و آمد گردشگر‌ها هستیم که به منبع درآمدی برای روستاییان تبدیل شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: استفاده از فضای روستایی برای امور گردشگری و بوم‌گردی در کشور با استقبال خوبی روبرو بوده است.

وی در ادامه گفت: باتوجه به اینکه در ۱۳۰ روستا طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی و روستا‌های هدف گردشگری به اجرا درآمده است؛ در این بین تعدادی از طرح‌ها به اتمام رسیده و نیمی از آن‌ها در حال اجرا است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأکید کرد: در قانون ۵ ساله ششم توسعه برای تهیه و اجرای این طرح در ۳۰۰ روستا هدفگذاری صورت گرفته است و بر اساس این طرح اقدامات در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در سال جاری پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی در راستای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به همکاران سطح کشور اعمال شده است در هر نقطه‌ای برای فعالیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی روستا‌ها زمین در اختیار است با شرایط سهل در اختیار مردم قرار گیرد و هرجا زمین در دسترس نیست و می‌شود با الحاق اراضی این نیاز را پاسخ داد این موضوع به طور ویژه از سوی همکاران ما مورد بررسی قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *