مهمترین راه پیشگیری از سرقت رعایت نکات ایمنی و آگاه سازی شهروندان است

9:28 - 05 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۵۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس حوزه قضایی قلعه گنج گفت: در راستای امنیت و آسایش مردم در رابطه با سرقت مهمترین راه پیشگیری از این جرم رعایت نکات ایمنی توسط مردم و آگاه سازی شهروندان است
- غلامرضا مارزی، رئیس حوزه قضایی شهرستان قلعه گنج در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان قلعه گنج با موضوع کاهش سرقت، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم تشکیل این نشست، همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در مدیریت و کنترل جرایم و آگاه سازی شهروندان از عوامل مهم پیشگیری از جرایم مخصوصاً سرقت است.

وی افزود: دستگاه قضا با افرادی که نظم و امنیت و آسایش مردم را تحت هر شرایطی برهم بزنند، در چارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

رئیس حوزه قضایی قلعه گنج، استفاده از دوربین‌های مداربسته در سطح شهر و مکان‌های مهم و حساس را لازم دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین سرقت‌ها از نوع خرد بوده و درصد بالایی از سرقت‌ها یا کشف نشده و یا در صورت کشف به دلیل عدم ادله کافی از سوی شاکی، منجر به بی نتیجه ماندن پرونده شده که با نصب دوربین‌های مداربسته در نقاط مهم شهر می‌توان در کشف جرایم از جمله سرقت کمک بسزایی کرد.

مارزی خاطرنشان کرد: در کنار تلاش مضاعف نیروی انتظامی، لازم است به کلیه دستگاه‌های اجرایی و اصناف در خصوص مواظبت از اموال عمومی و شخصی از جمله اهمیت نصب دوربین مدار بسته تذکرات و آموزش‌های لازم داده شود.

وی در رابطه با استفاده از ظرفیت بسیج با عنوان ضابط خاص در محدوده قوانین مربوطه در تامین امنیت و آسایش شهر قلعه گنج، عنوان کرد: با توجه به اینکه این شهر بیشترین وسعت جغرافیایی را در سطح استان کرمان دارد، از لحاظ امکانات انتظامی با کمبود نیرو روبرو است که می‌توان با استفاده از ظرفیت بسیج در گشت‌های محلی مخصوصاً در مناطق جرم خیز این کمبود را تا حدودی جبران کرد.
 

در این جلسه ضمن بررسی نظرات و پیشنهادات، تصمیماتی در این رابطه اخذ شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *