حمله پهپادی ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک خالد در عربستان

9:06 - 05 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۴۹۳
یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه هوایی ملک خالد را در استان خمیس مشیط عربستان هدف قرار داد.

- «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، روز یکشنبه، ۵ اردیبهشت، می‎گوید که ارتش این کشور پایگاه هوایی «ملک خالد» را در استان «خمیس مشیط» عربستان سعودی هدف قرار داده است.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، «یگان هوایی طی عملیاتی با استفاده از یک فروند پهپاد قاصف کی ۲، پایگاه هوایی ملک خالد را در خمیس مشیط هدف قرار داد.»

به گزارش رسانه‎های یمنی، این عملیات با دقت بالایی انجام شده است.

مقام نظامی یمن همچنین تاکید کرد «این عملیات در چارچوب پاسخ مشروع به تجاوز مداوم دشمن و محاصره یمن صورت می‌گیرد.»

روز جمعه گذشته نیز یگان پهپادی ارتش یمن در ۲ نوبت پایگاه هوایی ملک خالد را هدف قرار داد و تاسیسات نفتی آرامکو در استان جیزان عربستان سعودی نیز در این حمله هدف قرار گرفتند.

همزمان با این عملیات و پیشروی نیرو‌های یمنی در جبهه مارب، عربستان و هم پیمانان آن با مطرح کردن طرح ادعایی آتش بس، در تلاش برای متوقف کردن پیشروی نیرو‌های یمنی هستند.

با این وجود مقام‎های یمنی بار‌ها تاکید کرده‎اند که هرگونه پیشنهاد صلح باید شامل رفع کامل محاصره یمن و توقف حملات ائتلاف سعودی باشد و در غیر این صورت پذیرفته نیست.

«محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن روز جمعه گذشته با اشاره به پیشنهاد صلح «تیمونی لیندر کینگ»، سفیر آمریکا در یمن، تاکید کرد «فرستاده آمریکا حامل پیام صلح برای یمن نیست و هدف وی بازارگرمی برای درگیری های مجدد است.»

پیشروی نیرو‌های یمنی در جبهه مارب و موقعیت راهبردی این استان که به نوعی آخرین پایگاه عناصر مزدور سعودی به شمار می‌رود و آزادسازی آن می‌تواند مقدمه شکست کامل ائتلاف سعودی به شمار رود، موجب شده تا عربستان و متحدان آن از راه‌های مختلف برای متوقف کردن عملیات نیرو‌های یمنی اقدام کنند.

تجاوز ائتلاف سعودی در یمن وارد هفتمین سال خود شده است و با این وجود بمباران این کشور و محاصره آن از سوی ائتلاف با پشتیبانی آمریکا و غرب همچنان ادامه دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *