حادثه طبس؛ از دفن پنجه عقاب تا نابودی لشکر ابرهه زمان

7:00 - 05 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۴۱۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ یادآور عملیات «طبس»، فصل شکست دیگری در کارنامه رژیم جنایت‌کار آمریکاست، تیر غیب الهی در منطقه طبس بر سر استکبار جهانی فرود آمد.
- عملیات «طبس»، فصل شکست دیگری در کارنامه رژیم جنایت‌کار آمریکاست، تیر غیب الهی در منطقه طبس بر سر استکبار جهانی فرود آمد، طوفان شن مأموریت حفظ و حراست از جمهوری اسلامی این نظام الهی برپایه ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) را داشت.
 
رژیم وقت آمریکا برای اینکه  از آب گل‌آلود اوضاع داخلی کشور و شیطنت برخی گروهک‌های ضد انقلاب و منافقین در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ماهی آزادسازی گروگان‌های خود را بگیرد، شِش هواپیما و هشت بالگرد را به عنوان پرندگان متجاوز دشمن با اجرای یک عملیات مخفیانه برای آزادسازی ۵۳ گروگان این کشور به تهران فرستاد.
 
حادثه طبس؛ از دفن پنجه عقاب تا نابودی سپاه ابرهه زمان
عملیات پنجه عقاب در غروب روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۵۹ شروع شد و شش فروند هواپیمای ۱۳۰-c و نود نفر از کماندوهای آمریکا موسوم به نیروهای دلتا، از قاهره به ناو هواپیمابر Nimitz در دریای عمان منتقل شدند، طبق نقشه می‌بایست هواپیماها به همراه ۸ فروند هلی‌کوپتر در صحرای طبس فرود آیند و سپس هلی‌کوپترها، کماندوها را به اطراف تهران منتقل کنند تا از آنجا با کامیون‌ها و خودروهایی که از قبل توسط عمال داخلی و نفوذی آمریکا آماده شده بود به اطراف جاسوس خانه انتقال یابند.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3064847_625.mp4']

اما یکی از هلی‌کوپترها پس از ورود به حریم ایران اسلامی دچار نقص فنی شد و سرنشینان آن با هلی‌کوپتر دیگری خود را به ناو نیم تیز رساندند و بدین ترتیب شش هواپیما و شش هلی‌کوپتر در صحرای طبس فرود آمد، اما در حال سوخت‌گیری جهت انجام مرحله بعد عملیات یکی دیگر از هلی کوپترها دچار نقص فنی شد و با به هم خوردن برنامه‌ها، «کارتر» دستور توقف عملیات که عملیات پنجه عقاب نام گرفته بود و عقب نشینی داد، اما در هنگامی که قصد بازگشت داشتند توفان شن برخاست و یک هواپیما و یک هلی‌کوپتر با هم برخورد کردند و هر دو آتش گرفته و هشت تن از آمریکایی‌ها در آتش سوختند.
 
حادثه طبس؛ از دفن پنجه عقاب تا نابودی سپاه ابرهه زمان
طوفان؛ این مأمور و ابابیل خداوند متعال لشکر ابرهه زمان را در طبس نابود کرد، وعده خداوند حق است و در دفاع از اسلام برابر کفار در طول تاریخ محقق شده است، طبس به قبرستان لشکر کفر تبدیل شد، عملیات طبس مصداقی بر این وعده الهی است که دست نصرت الهی پشت اُمت اسلام است، دست معجزه الهی ریشه توطئه استکبار جهانی را در طبس قطع کرد.
 
var player = videojs('player_490386_3064286',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3064286',{},function (data) {}); }));
 
شیطان بزرگ دنبال پنجه انداختن بر پیکر نظام جمهوری اسلامی بود، خداوند متعال پنجه عقاب رژیم استکباری آمریکا را در طبس خاک کرد، سلاح ایمان ملت ایران و دفاع جانانه رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه باطل با قلوبی سرشار از نور ایمان و معنویت، هیمنه قدرت پوشالی کد خدای جهان را در هم کوبید.
 
حادثه طبس؛ از دفن پنجه عقاب تا نابودی سپاه ابرهه زمان
 
واقعه طبس؛ چهره زشت رژیم آمریکا را به جهان معرفی کرد، انقلاب اسلامی هم در حادثه طبس به ویژه از بُعد معنویت و معرفی جنسیت بدنه انقلاب اسلامی از انوار الهی و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص)، در مسیر الگو شدن برای اُمت اسلامی قرار گرفت.
 
امروز بی شک می‌توان حادثه طبس را در فهرست ایام‌الله قرار داد، زیرا نصرت الهی کشتی یزیدیان زمان را در طوفان ایمان ملت ایران از بین برد، حادثه طبس؛ آیینه معرفی چهره استکباری رژیم آمریکا را در جهان داشت و مظلومیت جمهوری اسلامی و ملت ایران را به ملت‌های دنیا شناساند.
 
پس از شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس و به جا گذاشتن چند فروند هلی‌کوپتر، محمد منتظر قائم فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد، جهت بررسی اوضاع به ناحیه مورد نظر وارد شد تا اطلاعات موجود و فوق سری داخل صحنه را جمع آوری کند.
 
 
زخم تسخیر لانه جاسوسی بر پیکر شیطان بزرگ، لشکر این رژیم جنایت‌کار و پرورش دهنده تروریست را با نگاه انتقام‌جویی و به بهانه آزادی گروگان‌های آمریکایی روانه طبس کرد، فتح لانه جاسوسی چشم طمع و جاسوسی شیطان بزرگ را نسبت به منافع ملی جمهوری اسلامی ایران کور کرد.
 
 چون استکبار جهانی، نقشه‌های خود را نقش بر آب می‌دید، تصمیم گرفت تا باقی مانده هلی‌کوپترها منهدم شوند تا اسناد سری نیز از بین بروند؛ بنابراین با هماهنگی بنی صدر معزول و تنی چند از مزدوران و خودفروختگانی که در نیروی هوایی نفوذ کرده بودند، این منطقه بمباران شد و محمد منتظر قائم به فیض شهادت نائل آمد.
 
«کودتا»، پشت پرده سناریوی حضور آمریکایی‌ها در طبس
محمد جواد قهرمانی معاون پیشین فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با حادثه طبس به میزان گفت: رژیم آمریکا با تجهیزات نظامی مجهز و نیروهای آموزش دیده وارد طبس شد و به بهانه آزادسازی گروگان‌ها دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

خداوند، پوزه رژیم متجاوز آمریکا را در طبس به خاک مالید
معاون پیشین فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها به بهانه آزادسازی گروگان‌ها با ورود به صحرای طبس، دنبال ایجاد یک کودتا در داخل کشور بودند، اضافه کرد: آمریکا به وسیله مهره‌های داخلی خود مثل بنی‌صدر خائن و دیگران در کنار آزادسازی گروگان‌ها، حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته بود.
 
قهرمانی، الطاف الهی را زیربنای نابودی دشمن در حادثه طبس برشمرد و تصریح کرد: صحرای طبس، تکرار واقعه تاریخی حمله ابابیل به لشکر ابرهه بود، نیروها و تجهیزات رژیم آمریکا را از هم پاشید و طوفان در قامت ابابیل دشمن را در طبس زمین‌گیر کرد.

معاون پیشین فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان به ویژه رژیم جنایتکار آمریکا دنبال به چالش کشاندن جمهوری اسلامی ایران است، تا الآن به این هدف شوم خود نرسیده است و توطئه‌های دشمن تا الآن به فضل الهی خنثی شده است.
 

برچسب ها: آمریکا ایران طبس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *