رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۵ گیاه غول پیکر آپارتمانی

6:50 - 05 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۴۰۹
امروزه طراحان دکوراسیون برای ایجاد یک فضای مدرن و مجلل به نگهداری گیاهان آپارتمانی غول پیکر تاکید دارند.برای نگهداری از این گیاهان باید از شرایط و ویژگی‌های آن‌ها اطلاع داشت.
_ فرارو نوشت: مطالعات موسسات مختلف از جمله دانشگاه ملبورن نشان داده است که پر کردن خانه از گیاهان مختلف آپارتمانی می‌تواند سطح کیفیت هوای داخلی را تا ۲۵ درصد افزایش بدهد. همان مطالعه مشخص کرد که اندازه گیاهان آپارتمانی نیز بسیار مهم است. برگ‌ها، شاخه‌ها و سیستم ریشه‌ای بزرگ‌تر علاوه‌بر قدرت تصفیه بالاتر هوای محیط حس آرامش و افکار مثبت را بیشتر در ما ایجاد می‌کند. همچنین امروز طراحان دکوراسیون داخلی برای ایجاد یک فضای مدرن و مجلل به نگهداری گیاهان آپارتمانی غول پیکر بیشتر تاکید دارند. اما قبل از تهیه هر نوع درخت آپارتمانی بهتر است ارتفاع تا سقف و شدت نور محیط زندگی خود را بسنجید؛ چراکه این نوع درختچه‌های آپارتمانی به فضای بزرگ و نور فراوان احتیاج دارند.
 
۵ گیاه غول پیکر آپارتمانی

۱. گیاه بنجامین آمستل (Narrow Leaf Fig)

بنجامین آمستل با نام علمی Ficus binnendijkii یکی از گیاهان آپارتمانی غول پیکر از خانواده Moraceae و بومی جنوب شرق آسیاست. بنجامین آمستل به نام‌هایی، چون فیکوس برگ باریک یا بنجامین برگ بلند در زیستگاه اصلی خود تا ۴ متر قد می‌کشد. این درختچه زیبا به محیط پر نور، گرم، مرطوب و خاک سبک و زهکش‌دار نیاز دارد. بنجامین آمستل دارای شاخ و برگ انبوه، برگ‌های چرمی، براق و ظاهری مدرن است؛ درنتیجه برای خلق یک منظره لوکس در هتل، محل کار و منزل گزینه مناسبی خواهد بود.
 
۵ گیاه غول پیکر آپارتمانی

۲. گیاه استرلیتزیا یامرغ بهشتی (Bird of paradise flower)

استرلیتزیا با نام علمی Strelitzia reginae و از خانواده Strelitziaceae که معمولاً به نام پرنده بهشتی شناخته می‌شود، یک گونه از گیاهان گلدار بومی آفریقای جنوبی است. این گیاه بزرگ و همیشه سبز در مناطق معتدل یا مرطوب گرمسیری به طور گسترده‌ای در فضای سبز شهر‌ها کشت می‌شود. ظاهر گیاه استرلیتزیا شبیه به درخت موز است. این گیاه تا ۲ متر رشد می‌کند و اندازه هر برگ آن به ۷۵ سانتی‌متر می‌رسد. پس از رشد کامل گیاه گل‌هایی از غلاف سخت که به آن اسپاته می‌گویند، ظاهر می‌شود. گل‌هایی با ترکیب رنگ نارنجی، زرد و قرمز گیاه شبیه به پرنده‌ای در حال پرواز است. به گزارش فرارو، گیاه استرلیتزیا جز گیاهان بزرگ جثه و مقاوم آپارتمانی است. برای نگهداری از این گیاه شرایط محیطی با نور فیلتر شده فراوان، رطوبت بالا و گرما را محیا کنید. خاک گیاه استرلیتزیا باید همیشه مرطوب (نه باتلاقی) باشد. این گیاه غول پیکر زیبا منظره‌ای گرم و استوایی به محیط زندگی‌تان می‌بخشد.
 
 
۵ گیاه غول پیکر آپارتمانی

۳. گیاه لیندا (Ponytail palm)

گیاه لیندا یا نخل دم اسبی با نام علمی Beaucarnea از خانواده Asparagaceae یکی از درختچه‌های آپارتمانی بومی جنوب غرب آمریکا و مکزیک است. برگ‌های لیندا باریک، کشیده و آویزان هستند. ساقه گیاه لیندا همانند گیاه یوکا به اصطلاح عام پای فیلی، ضخیم و چوبی است. این گیاه غول پیکر آپارتمانی در زیستگاه اصلی خود تا ۵ متر نیز رشد می‌کند. رشد این گیاه در محیط آپارتمان آهسته است. اگر قصد دارید گیاه لیندا را در خانه نگهداری کنید، آن را به محیط روشن، معتدل و مرطوب منتقل کنید. این گیاه به خشکی مقاوم است؛ اما آبیاری منظم پس از خشک شدن سطح خاک برای سلامتی گیاه توصیه می‌شود. لیندا را در کنار پنجره‌های جنوبی یا شرقی قرار بدهید. دیدن این درختچه منحصر به‌فرد آپارتمانی حس آرامش عمیقی را در انسان ایجاد می‌کند.
 
 
۵ گیاه غول پیکر آپارتمانی

۴. گیاه فیکوس لیراتا یا انجیر ربابی (Fiddle-leaf fig)

درخت یا درختچه میوه‌دار فیکوس لیراتا یا فیکوس برگ ویولنی یا انجیر ربابی با نام علمی Ficus lyrata از خانواده Moraceae بومی غرب آفریقا و از کامرون تا غرب سیرالئون است. فیکوس لیراتا واقعاً یک درخت بزرگ آپارتمانی است که در برخی از مناطق گرمسیر و مرطوب ایران قابلیت کاشت در فضای باز را دارد. فیکوس لیراتا در زیستگاه اصلی خود به اندازه یک درخت کهنسال گردو قد می‌کشد. برگ‌های سبز، پهن، چرمی و بیضی شکل این گیاه، آن را جز گیاهان پرطرفدار آپارتمانی قرار داده است. فیکوس لیراتا به نور فیلتر شده فراوان، جای ثابت، خاک همیشه مرطوب و سبک، رطوبت زیاد هوا و دمای بین ۱۶ تا ۲۷ درجه سانتیگراد نیاز دارد. تنها مشکل اصلی این درختچه زیبا ریزش برگ‌های آن است. از این درختچه به دو شکل سبز ساده و ابلق موجود است.
 
۵ گیاه غول پیکر آپارتمانی

۵. فیکوس آلاستیکا یا فیکوس (Rubber fig)

فیکوس آلاستیکا با نام علمی Ficus elastica نام یک گونه از سرده انجیر‌سانان است. این درخت یا درختچه زیبا علاوه‌بر کاشت در فضای باز در محیط گلخانه و آپارتمان نیز قابل نگهداری است. فیکوسیکی از مقاوم‌ترین درختچه‌ها در برابر خشکی و تغییرات دمایی است. به گزارش فرارو، درخت فیکوس آلاستیکا را در اکثر مناطق گرمسیری و معتدل دنیا از اندونزی تا هند و ایتالیا می‌توان مشاهده کرد. برگ‌های براق و چرمی، پهن و بیضی شکل و ساقه چوبی باریک از مشخصات ظاهری گیاه فیکوس آلاستیکاست. این درختچه آپارتمانی در ۴ گونه ابلق سفید، ابلق قرمز، سبز ساده و قرمز مایل به سبز قابل تهیه است. فیکوس در شرایط مساعد آپارتمان به‌سرعت رشد می‌کند و تا سقف قد می‌کشد؛ درحالی که در فضای آزاد به درختی تنومند تبدیل می‌شود. برای نگهداری از این درختچه زیبا باید خاک زه‌کش‌دار، همیشه مرطوب و غنی از مواد مغذی، هوای گرم، رطوبت و نور فراوان را محیا کنید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *