رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید چقدر افزایش قیمت دارند؟

13:30 - 04 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۲۹۷
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در بحث کتاب درسی که به عنوان مهم‌ترین ابزار آموزشی است، سیاست سازمان بر این است که حداقل قیمت با کیفیت بالا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.
_ فارس نوشت: محمد علوی‌تبار در پاسخ به این پرسش که «کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰ چقدر افزایش قیمت دارد؟»، اظهار کرد: تلاش سازمان بر این بود که حداقل قیمت تمام شده یک کتاب درسی را برای دانش‌آموزان در هدفگذاری خودمان داشته باشیم.
 
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: تلاش بسیار زیادی کردیم که با توجه به تورم ۴۹ درصدی که خود بانک مرکزی و مرکز آمار اعلام کرده بود، طوری بتوانیم کار را مدیریت کنیم و قیمت را کاهش دهیم که پایین‌تر از نیمی از نرخ تورم باشد.
 
علوی‌تبار با بیان اینکه حداکثر افزایش قیمت کتاب‌ها در پایه نظری ۲۵ درصد است، گفت: در پایه‌های فنی‌وحرفه‌ای حتی به رغم اینکه در بعضی رشته‌ها، تعداد هنرجویان و دانش‌آموزان کمتر هست و چاپ به صورت دیجیتال انجام می‌شود، حداکثر افزایش قیمت (حتی به رغم ضرر سازمان)، ۲۸ درصد است و اجازه ندادیم که در بحث کتاب‌های فنی‌و‌حرفه‌ای افزایش قیمت داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: واقعیت این است که در بحث کتاب درسی که به عنوان مهمترین ابزار آموزشی است، سیاست سازمان بر این است که حداقل قیمت با کیفیت بالا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.
 
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص افزایش قیمت در دوره ابتدایی، بیان کرد: در دوره ابتدایی افزایش قیمت در پایه اول ۲۳ درصد، در پایه دوم ۲۵ درصد، در پایه سوم ۲۳ درصد، در پایه چهارم ۲۳ درصد، پایه پنجم ۲۳ درصد و در پایه ششم ۲۳ درصد است.  میانگین افزایش قیمت در دوره ابتدایی ۲۴ درصد است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *