خسارت ۳۰ نفر از بزه‌دیدگان پرونده‌های کیفری از سوی خیرین پرداخت شد

16:47 - 04 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۲۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان میبد گفت: در اقدامی جدید و خاص، خیِّرین میبدی، پرداخت خسارت به ۳۰ نفر از بزه دیدگان در پرونده‌های کیفری را بر عهده گرفتند
علیرضا حسین بیگی، رئیس دادگستری شهرستان میبد در گفت‌وگو با میزان از پرداخت خسارت ۳۰ نفر از بزه‌دیدگان پرونده‌های کیفری با اهتمام خیرین میبدی خبر داد و اظهار داشت: افراد بزه دیده در این نوع پرونده‌ها شامل افرادی هستند که به علت وقوع جرایمی از قبیل تصادف، نفقه و سرقت مجرمان متقابل در آن متواری و یا شناسایی نشده اند و خسارت و زیان‌هایی را متحمل شده اند.

این مقام قضایی افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مردمی بودن برنامه‌های تحول قوه قضائیه و اهمیت مشارکت مردم، این اقدامات خداپسندانه در کمک و پرداخت خسارت به بزه دیدگان صورت گرفت.
 
وی این اقدام را در راستایی حمایت از حقوق بزه دید گان و تسکین آلام آنان دانست و تصریح کرد: اهداف مهم حمایت از بزه دیدگان کاهش پدیده‌های مجرمانه، بازسازی شخصیت بزه دیده و تامین خسارت‌های مادی و معنوی آنان می‌باشد.
 

حسین بیگی در پایان خاطر نشان کرد: با پرداخت این خسارت‌ها علاوه بر کاهش زندانیان به دلیل رد مال با ارزش ناچیز، تعداد قابل توجهی از پرونده‌های کیفری قدیمی مختومه و در نهایت باعث چابکی بهتر اجرای احکام و تمرکز بیشتر بر پرونده‌های مهم خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *