حمله ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک خالد در عربستان

11:16 - 02 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۸۹۲۶
یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بار دیگر پایگاه هوایی ملک خالد را در استان خمیس مشیط عربستان سعودی هدف قرار داد.

- «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گزارش داد که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور پایگاه هوایی ملک خالد را در استان «خمیس مشیط» عربستان سعودی هدف قرار دادند.

این مقام نظامی یمن در توییتر خود نوشت «یگان هوایی اوایل صبح امروز پنجشنبه حمله‌ای را با استفاده از پهپاد قاصف کی ۲ به پایگاه هوایی ملک خالد انجام داد.

به گزارش یحیی سریع در این حمله، مواضع نظامی مهمی با دقت بالا هدف قرار گرفته اند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد «این حمله در پاسخ به تجاوز دشمن و محاصره کشور ما صورت می‌گیرد.»

طی سال های اخیر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات های بسیاری را علیه عربستان و به ویژه در عمق خاک این کشور انجام داده و ریاض را متحمل خسارات گسترده ای کرده‎اند.

همزمان با این اقدامات، در طول چند ماه اخیر نیرو‌های یمنی عملیات خود را برای آزادسازی استان مارب از اشغال مزدوران سعودی آغاز کرده‎اند.

پیشروی نیرو‌های یمنی در جبهه مارب و موقعیت راهبردی این استان که به نوعی آخرین پایگاه عناصر مزدور سعودی به شمار می‌رود و آزادسازی آن می‌تواند مقدمه شکست کامل ائتلاف سعودی به شمار رود، موجب شده تا عربستان و متحدان آن زا راه‌های مختلف برای متوقف کردن عملیات نیرو‌های یمنی اقدام کنند.

تجاوز ائتلاف سعودی در یمن وارد هفتمین سال خود شده است و با این وجود بمباران این کشور و محاصره آن از سوی ائتلاف با پشتیبانی آمریکا و غرب همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر مردم یمن با بزرگترین بحران انسانی جهان دست و پنجه نرم می‌کنند؛ ۲۲ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و ده‌ ها هزار نفر بر اثر بمباران‌های ائتلاف جان خود را از دست داده‎اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *