رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار: خرما به وفور در انبار‌ها وجود دارد/ خرده‌فروش‌ها باعث افزایش قیمت خرما هستند

12:15 - 02 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۸۶۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران درباره بازار خرما که این روزها دستخوش افزایش قیمت شده است، گفت: خرما به فراوانی در انبارها وجود دارد و صادر نشده است؛ حالا که تقاضا برای آن بالاست اگر به دست مصرف کننده نرسد روی دست صادر کننده می‌ماند.
محمدحسن شمس‌فرد در گفت‌وگو با میزان، درباره بازار خرما که این روزها دستخوش افزایش قیمت شده است، گفت: خرده فروش‌ها باعث افزایش قیمت این محصول هستند و قیمت خرما افزایش پیدا نکرده است.

وی افزود: اتحادیه خشکبار و آجیل فروش‌ها تعهد سپرده بودند که نگذارند قیمت داخلی بالا برود ولی با این وجود سودجو‌ها قیمت تعیین می‌کنند و نهادی هم بر آن‌ها رسیدگی نمی‌کند.
 
شمس‌فرد بیان کرد: با وجود افزایش تقاضا در ماه مبارک رمضان برخی از فروشندگان با قیمت بالا این محصول را به مصرف کنندگان می‌فروشند.
 
شمس‌فرد گفت: خرما به فراوانی در انبار‌ها وجود دارد و صادر نشده است. حالا که تقاضا برای آن بالاست اگر به دست مصرف کننده نرسد روی دست تولیدکننده می‌ماند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران ادامه داد: خرما را با قیمت یک ماه یا دو ماه پیش هم نمی‌توانند صادرات کنند، زیرا خرمای رطب حتماً باید با کانتینر یخچال‌دار بار شود و چون کانتینر یخچال‌دار کم است هرچه بتوانند بار می‌کنند.
 
وی گفت: قیمت خرما از نظر صادراتی‌ها فرقی نکرده است و قیمت اجناس را برخی از مغازه دار‌ها بالا می‌برند و دولت هم که نمی‌تواند بر هر مغازه یک ناظر بگذارد.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *