سیر تا پیاز سوپر لیگ اروپا/ تقابل غول‌های اروپایی با یوفا و فیفا

17:01 - 30 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۸۱۵۷
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
سقابت‌های سوپر لیگ اروپا قرار است با شرکت 20 تیم باشگاهی برتر اروپا از ماه آگوست آغاز شود.
- سوپر لیگ اروپا رقابت‌های جدیدی است که این روز‌ها به دلیل تنش‌های که میان باشگاه‌ها و سران یوفا و فیفا پیش آمده سر و صدای زیادی به پا کرده است. در واقع باشگاه‌های برتر از سراسر اروپا در حال برنامه ریزی برای حضور رقابت جدیدی از سال ۲۰۲۲ هستند.

قرار است مسابقات سوپر لیگ اروپا با شرکت ۲۰ تیم در بخش مردان و همین تعداد تیم در بخش زنان برگزار شود. این درحالیست که یوفا پیش از این با تهدید باشگاه‌ها اعلام کرده بود در صورتی که آنها بخواهند در این رقابت‌ها حاضر باشند، حق حضور در مسابقات یورو، جام جهانی و بازی‌های ملی را ندارند.

با وجود این هشدار‌ها از سوی یوفا و واکنش‌های مثبت و منفی نسبت به برگزاری این تورنمنت باشگاهی تاکنون تیم‌های آرسنال، منچستریونایتد، لیورپول، تاتنهام، چلسی و منچسترسیتی از انگلیس، آث میلان، اینترمیلان و یوونتوس از ایتالیا، رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید از اسپانیا تیم‌هایی هستند که آماده حضور در این رقابت‌ها هستند. این درحالیست که امروز دو تیم بایرن‌مونیخ و بورسیا دورتموند از آلمان عدم حضور خود در این مسابقات را اعلام کردند. همچنین تیم‌های فرانسوی نیز تاکنون نظر خود در خصوص شرکت در این مسابقات باشگاهی را اعلام نکرده‌اند و در آخرین واکنش باشگاه پورتو نیز از عدم شرکت در سوپر لیگ اروپا خبر داد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۱۲ باشگاه موسس معروف انتظار دارند سه باشگاه دیگر به حلقه آنها بپیوندند. همچنین این ۱۵ باشگاه  به همراه ۵ باشگاه دیگر که به دلیل موفقیت‌هایشان در فصل قبل به سوپر لیگ صعود خواهند کرد.

در ادامه توضیحات در خصوص شکل و ساختار برگزاری سوپر لیگ اروپا باید به اعضای هیئت مدیره این مسابقات نیز اشاره کرد. در حال حاضر فلورنتینو پرز (رییس رئال مادرید) به عنوان مدیرعامل، آندره آنیلی (مدیر عامل یوونتوس) و جوئل گلیزر (معاون مدیرعامل منچستر یونایتد) به عنوان معاون مدیر عامل انتخاب شده‌اند.

در مورد نحوه برگزاری دیدار‌ها و نوع چینش سوپر لیگ نیز باید گفت که قرار است تیم‌ها در دو گروه ۱۰ تیمی، بازی‌های خانگی و خارج از خانه خود را انجام دهند. سه تیم برتر به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا می‌کنند و تیم‌های چهارم و پنجم در بازی رفت و برگشت آخرین سهمیه حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب خواهند کرد. با رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی، بازی‌ها همانند مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا ادامه می‌یابد.

رقابت‌های سوپرلیگ قرار است ماه آگوست آغاز شود و دیدار پایانی اواخر ماه مِی‌ برگزار خواهد شد و این بازی باید در روز‌های میانی هفته انجام شود.

 


برچسب ها: یوفا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *