میزان بالای جمعیت زندانیان کرونایی در زندان‎های آمریکا

17:37 - 06 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۷۸۰۴
گزارش‎ها نشان می‎دهد تعداد کمی از زندان‌های آمریکا داده‌های مربوط به واکسیناسیون را منتشر می‌کنند.

- در زندان‌های آمریکا در مقایسه با جمعیت عمومی این کشور، میزان بالایی از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ ثبت شده است.

زندان‎ها و مراکز بازداشتی شلوغ، تهویه ضعیف و جمعیتی نامتناسب از عوامل دخیل در این شرایط نابسامان است.

به گزارش «هلث افیرس»، تا آگوست سال ۲۰۲۰، ۹۰ مرکز از ۱۰۰ مرکز بزرگ شیوع ویروس کووید-۱۹ در آمریکا در زندان‌ها و مراکز بازداشتی این کشور بوده است.

ریشه‌های نژادپرستانه نظام حقوقی و کیفری آمریکا باعث ایجاد بیش از حد حضور سیاه پوستان، بومیان و رنگین پوستان در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌های آمریکا شده است و همچنین این امر موجب تشدید نابرابری‌های بهداشتی در این جوامع می‌شود.

این گزارش می‎گوید «با توجه به افزایش خطر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در بین افراد زندانی، واکسیناسیون افراد در زندان‌های آمریکا در اسرع وقت ضروری است اما اگرچه کارشناسان خواستار واکسیناسیون سریع افراد گرفتار در پشت میله‌های زندان‌ها شده‎اند، اما تعداد افرادی که در مراکز اصلاح و زندان‌ها واکسن دریافت کرده‎اند، همچنان مبهم است.»

تعداد کمی از مراکز زندان‌ها، داده‌های مربوط به واکسیناسیون کووید-۱۹ را منتشر می‌کنند و هیچ زیرساخت دولتی برای پیگیری روند واکسیناسیون در این سیستم‌ها و مراکز زندانی در سطح ملی آمریکا وجود ندارد.

در میان ایالت‌هایی که تعداد واکسیناسیون را به طور عمومی گزارش می‌کنند، میزان واکسیناسیون متفاوت است.

این موضوع پیامد‌های عمده‌ای برای درک درست از دسترسی و واکسیناسیون افراد زندانی در آمریکا به واکسن دارد، که به نوبه خود بر توانایی‌ها در کاهش شیوع در محیط‌های مختلف و جوامع اطراف تاثیر دارد.

تعداد کمی از مراکز زندانی در آمریکا متعهد شده‎اند که به طور علنی تعداد افرادی را که تحت واکسیناسیون هستند، به اشتراک بگذارند.

از اول آوریل ۲۰۲۱، تنها ۱۶ مرکز از ۵۳ مرکز، اطلاعات واقعی را از تعداد افرادی که تحت بازداشت هستند و واکسینه شده‎اند، منتشر کرده‎اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *