کاهش جرایم خشن در زنجان با اجرای ۴۱ برنامه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

14:38 - 25 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۶۷۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با اجرای ۴۱ برنامه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم شاهد کاهش قابل توجه جرایم خشن در استان زنجان بودیم.
- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان در سال جدید، برنامه‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم در سال ۱۴۰۰ را ۴۶ مورد بیان کرد و گفت: بخشی از این برنامه‌ها توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان اجرا خواهد شد و بیش از ۵۰ درصد برنامه‌ها در دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام خواهد شد و این امر نیازمند همکاری لازم و اثرگذار دستگاه‌های متولی این امر است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطرنشان کرد: آسیب شناسی در ابتدای سال برای بررسی چالش‌ها و اقدامات موثر ضرور‌ی است.

وی انجام کار پژوهشی و ایجاد حساسیت در خصوص علل و عوامل بروز و افزایش برخی جرایم در استان زنجان را یک ضرورت و امر مهم برشمرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه در این موضوع شد.
در ابتدای این جلسه فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: در سال ۹۹ تعداد ۵ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان برگزار شد که ۲۴ مصوبه داشته است این در حالیست که در شهرستان‌ها نیز ۱۹ جلسه با ۱۰۰ مصوبه داشتیم که همه برنامه‌ها و مصوبات بصورت کامل و دقیق اجرا شده است.

وی افزود: تعدادی از برنامه‌های استان زنجان بعنوان الگو در سایر استان‌ها از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پیشنهاد شده که از جمله آن‌ها برنامه کاهش جمعیت کیفری و سامانه تصمیم می‌باشد که در این راستا جزء ۳ استان برتر هستیم
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *