اولویت عملیات هوایی مشترک ترکیه و آمریکا در سوریه از نگاه شبکه تی آر تی

4:35 - 09 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۶۵۴
خبرگزاری میزان-پایگاه اینترنتی شبکه تی آر تی نوشت که اولویت عملیات هوایی مشترک ترکیه و آمریکا علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه ایجاد منطقه امن در شمال این کشور است.
به گزارش سرویس بین الملل ؛ پایگاه اینترنتی شبکه تی آر تی ترکیه نوشت: اولویت عملیات هوایی مشترک ترکیه و آمریکا علیه مواضع داعش در سوریه ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است.

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ، مهمترین هدف عملیاتی که در چارچوب توافق آمریکا و ترکیه علیه داعش آغاز شده است ، دور کردن عناصر این گروه از مرزهای ترکیه است.

"مولود چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه سابق ترکیه اخیرا اعلام کرد: مذاکرات فنی میان ترکیه و آمریکا درباره عملیات مشترک علیه داعش پایان یافته و با امضای موافقتنامه ای در این زمینه ، به زودی ارتش ترکیه نیز در عملیات علیه داعش مشارکت خواهد کرد.

مقامات ترکیه بر تاثیر مثبت ایجاد منطقه امن در سوریه بر امنیت مرزهای ترکیه تاکید می کنند این در حالی است که مقامات آمریکایی ترجیح می دهند از واژه منطقه امن استفاده نکنند.

تی آر تی نوشت: آمریکا از این موضوع نگران است که چنین واژه ای مسئولیت های سیاسی،‌ نظامی و حقوقی را بر آمریکایی ها تحمیل کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *