ترفند‌هایی برای تهیه دمنوش خوش عطر به‌لیمو

4:50 - 25 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۶۵۰۸
از به‌لیمو برای درمان بیماری‌هایی مانند تشنج، سوء هاضمه، نفخ، سردرد‌های یک طرفه، درد‌های عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود.
_ ایرنا نوشت: به لیمو، بوته‌ای به ارتفاع دو تا سه متر است با برگ‌هایی به عطر لیمو. به لیمو با دارا بودن مقادیر زیاد آنتی‌اکسیدان، کاربرد‌های زیادی در پخت‌وپز و طب دارد. دم‌کرده این گیاه با دارا بودن خواص متعدد، یکی از بهترین دم‌نوش‌ها برای مصرف بعد از غذاست.  دم‌نوش به لیمو منجر به کاهش وزن و التهاب، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم دمای بدن، هضم بهتر غذا و کاهش اضطراب می‌شود. از این رو، آشنایی با نحوه تهیه این دم‌نوش می‌تواند بسیار مفید واقع شود.
 

طرز تهیه دم‌نوش به لیمو

برای تهیه دم‌نوش به لیمو تنها نیاز به برگ‌های تازه آن، آب جوش و مقداری شیرین‌کننده نیاز خواهید داشت. معمولاً چیزی حدود یک قاشق چای‌خوری برگ خشک به لیمو برای تهیه یک فنجان دم‌نوش کفایت می‌کند. برای شیرین کردن آن نیز می‌توانید بنا به سلیقه‌تان از چیز‌های مختلفی استفاده کنید. اما بهترین گزینه می‌تواند عسل طبیعی باشد. تعیین میزان شیرینی آن نیز به عهده خودتان خواهد بود.
 
ابتدا برگ‌های تازه یا خشک‌شده به لیمو را بشویید. آن‌ها را درون یک قوری بریزید و یک فنجان آب جوش به آن بیفزایید. قوری را روی حرارت آب‌جوش قرار دهید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را از صافی رد کنید. ترکیب به لیمو با نعناع یا بابونه می‌تواند خواص بیشتری به آن بدهد. برای این کار، همزمان با برگ به لیمو، برگ نعناع یا گل بابونه را نیز اضافه کنید و اجازه دهید با هم دم بکشند. دم‌نوش به لیمو را می‌توان به صورت گرم یا خنک میل کرد.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *