رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار درباره تولید زیرزمینی زولبیا و بامیۀ بی‌کیفیت/ افزایش نظارت بر قنادی‌ها

17:32 - 23 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۶۱۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه قنادان با اشاره به تولید زولبیا و بامیه در واحدهای غیر رسمی اظهار کرد: بازدید از قنادی ها و واحدهای شیرینی پزی افزایش یافته است.
علی بهره‌مند در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نرخ زولبیا و بامیه اظهار کرد: قیمت فروش زولبیا و بامیه برای واحد‌های درجه یک ۴۸ هزار تومان و برای واحد‌های درجه دو ۳۸ هزار تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی پزان تهران تصربح کرد: در سال گذشته با شیوع بیماری کرونا میزان تقاضا برای خرید شیرینی توسط مردم کاهش محسوسی داشت، اما در ادامه میزان تقاضا برای خرید شیرینی افزایش داشت، اما هنوز فاصله محسوسی با میزان فروش پیش از کرونا وجود دارد.
 
 
وی افزود: سال گذشته به دلیل شروع کرونا بسیاری از تولیدات مراکز قنادی بدون مشتری ماند به همین منظور امسال میزان تولید شیرینی در کشور کاهش یافت تا متناسب با نیاز مصرف کننده توازن ایجاد کند.

بهره‌مند با اشاره به صادرات شیرینی به کشور‌های همسایه اظهار کرد: صادرات شیرینی در کشور به صورت مسافری و رسمی به کشور‌های استرالیا کانادا و کشور‌های حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی پزان تهران تصربح کرد: علیرغم تاکیدات و نامه نگاری از سوی اتحادیه قنادان مبنی بر تخلف برخی از واحد‌ها برای تولید غیرمجاز زولبیا و بامیه تاکنون ترتیب اثری در این خصوص داده نشده است و بسیاری از مراکز به صورت زیر زمینی اقدام به تولید بی کیفیت این نوع شیرینی می‌کنند.

وی افزود:  این تولیدکنندگان غیر رسمی به دلیل نبود نظارت اقدام به استفاده از روغن سوخته و مواد بی کیفیت برای تولید زولبیا و بامیه با قیمتی پایین تر از قیمت قنادها می‌کند، و توصیه می‌شود مردم برای تهیه زولبیا و بامیه به قنادی‌ها و شیرینی پزی‌های عضو اتحادیه مراجعه کنند.

بهره‌مند بیان کرد: از فردا تعداد بازرسی‌ها و نظارت بر واحد‌های شیرینی پزی به مناسبت ماه مبارک رمضان و تولید زولبیا و بامیه افزایش خواهد یافت و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم با واحد‌های متخلف صورت می‌گیرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *