دیدار نماینده آمریکا در امور ایران با مدیرکل آژانس در وین

17:28 - 18 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۵۰۰۲
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و نماینده دولت آمریکا در امور ایران با یکدیگر دیدار و گفت‎وگو کردند.

– «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار تصویری در حساب توییتری خود از دیدار با «رابرت مالی»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران، خبر داد.

«گروسی»، نوشت «تبادل نظر به موقع با رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران؛ آژانس بین المللی انرژی اتمی به کار خود ادامه می‌دهد و آماده است تا از دیدگاه فنی بی طرف خود از رایزنی‎های در حال انجام (درباره موضوع هسته ای) حمایت کند.»

پیشتر «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به نشست کمیسیون برجام در وین، از این نشست به عنوان گامی رو به جلو یاد کرده و ادعا کرد این اقدام می‌تواند به تحقق وعده انتخاباتی «جو بایدن» مبنی بر بازگشت به برجام منجر شود.

وی افزود «هیئت آمریکایی امیدوار است تا با درک بهتری از نقشه راه چگونگی دستیابی به وضعیت نهایی، وین را ترک کند.»

همچنین «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید نیز در کنفرانسی خبری، ادعا کرد «واشنگتن معتقد است دیپلماسی بهترین راه در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.»

وی همچنین پیش بینی کرد مسیر پرونده هسته‌ای طولانی و دشوار باشد، اما سطح هیئت‌های ایران و آمریکا نشان دهنده جدیت طرفین در حل مسئله است.

«عباس عراقچی»، رییس هیئت کشورمان نیز تاکید کرد «رفع تحریم های آمریکا، اولین و ضروری‌ترین اقدام جهت احیای برجام است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد به محض رفع تحریم‌ها و پس از راستی آزمایی آن، اقدامات جبرانی هسته‌ای خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام برگردد.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *