باختر: بیشتر پرونده‌های حقوقی فوتبال ایران به خاطر عدم پرداخت دستمزد است/ متن قرارداد خوب یعنی مقدمه دعوای خوب

9:39 - 12 خرداد 1400
کد خبر: ۷۱۴۶۵۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس حقوق ورزشی گفت: هر وکیلی که برای پرونده‌های حقوقی فوتبال ایران انتخاب شود، به خاطر عدم پرداخت دستمزد نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

محمد رسول‌باختر در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پرونده‌های حقوقی فوتبال ایران، اظهار داشت: برای بررسی هر پرونده‌ای باید ابتدا دلیل آن را جویا شد و اینکه تحت چه عنوانی از تیم‌های ایرانی شکایت شده است. برای بررسی پرونده‌های ورزشی ایران  که در مجامع بین‌المللی مطرح شده است، باید این پرونده‌ها را در دو بخش حقوقی یا مالی تقسیم‌بندی کرد.

وی افزود: ۹۰ درصد پرونده‌های مالی ایران به موضوع پرداخت‌ها بازمی‌گردد. طبق قانون وقتی مربی یا بازیکنی دو ماه دریافتی نداشته باشد، می‌تواند قراردادش را فسخ و شکایت کند. به جز این وقتی قراردادی پرداخت نشود، می‌توان ۵ درصد جریمه برای آن تعیین کرد. هر وکیلی که برای این پرونده‌ها انتخاب شود، به خاطر عدم پرداخت دستمزد نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

کارشناس حقوق ورزشی در پاسخ به اینکه چرا در بخش حقوقی با مشکل روبه‌رو می‌شویم، گفت: پرونده‌های ورزشی ایران در بخش حقوقی خیلی کم است. در همین پرونده‌های کم به نظر می‌رسد از افراد متخصص استفاده نمی‌کنیم. هر قراردادی چند مرحله دارد و فقط مربوط به زمان عقد قرارداد نیست. پیش از عقد قرارداد و در حین اجرای قرارداد اگر به متن قرارداد خوب توجه نشود، امکان بروز مشکل هست.

باختر ادامه داد: در موضوعات ورزشی همواره امکان اختلاف هست و طرح دعوای حقوقی طبیعی است. بنابراین متخصصان ورزشی ماهر، قبل از بروز اختلاف یا طرح دعوای حقوقی، کاملا حساب شده عمل می‌کنند. متن قرارداد خوب به معنای مقدمه دعوای خوب هست.


برچسب ها: فوتبال ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *