مرگبارترین سال تاریخ آمریکا؛ افزایش قربانیان کرونا در میان اقلیت‎ها

0:45 - 18 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۴۴۸۴
شیوع کرونا، سال ۲۰۲۰ را به مرگبارترین سال در آمریکا تبدیل کرده که سومین عامل اصلی مرگ در این کشور طی سال گذشته پس از سرطان و بیماری‌های قلبی به شمار می‌رود.

- برآورد‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرگبارترین سال در تاریخ آمریکا بوده است.

به گزارش پایگاه «تامپا بی»، شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ موجب مرگ ۳۷۵ هزار نفر در آمریکا شده و این سال را به مرگبارترین سال آمریکا تبدیل کرد.

گزارش‌های دولت آمریکا نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۰، کرونا موجب شد که آمار مرگ و میر کلی آمریکا از مرز ۳.۳ میلیون نفر نیز فراتر برود.

این بیشترین میزان مرگ و میر سالانه در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون نزدیک به ۵۷۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند که ۳۷۵ هزار نفر از این آمار مربوط به سال ۲۰۲۰ بوده است؛ طی سال ۲۰۲۰ ویروس کرونا پس از سرطان و بیماری‌های قلبی، سومین علت اصلی مرگ و میر در آمریکا بوده است.

بر اساس آماری که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا منتشر کرده، کووید ۱۹ موجب شده که خودکشی از فهرست ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا خارج شود.

«روچل والنسکی»، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا، با اشاره به این آمار‌ها می‌گوید «این آمار‌ها بار دیگر باید به عنوان محرک عمل کرده و هر یک از ما را به تلاش برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا وادارد.»

روند مرگ و میر سالانه در آمریکا اغلب افزایشی بوده، اما طی سال گذشته این افزایش در مقایسه با سال پیش از آن ۱۶ درصد افزایش داشته است.

این بیشترین درصد افزایش سالانه مرگ و میر در آمریکا از سال ۱۹۱۸ تاکنون به شمار می‌رود؛ در سال ۱۹۱۸ آمار مرگ و میر در آمریکا به دلیل جنگ جهانی اول و شیوع مرگبار ویروس آنفولانزا نسبت به سال پیش از آن بیش از ۴۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، آمار‌های دولتی آمریکا نشان می‌دهد که سال گذشته آمار مرگ و میر میان اقلیت‌ها به ویژه سیاه پوستان، هند و امریکایی‌ها و لاتین تبارها نیز به بیشترین میزان خود رسیده است.

والنسکی می‌گوید «بر اساس وضعیت کنونی شیوع کرونا، تاثیرات جاری در سال ۲۰۲۱ نیز پابرجاست و ما شاهد آن خواهیم بود که اقلیت‌های رنگین پوست بخش عمده‌ای از مرگ و میر‌ها را تشکیل می‌دهند.»

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *