ایران از حضور چین در دوران پساتحریم استقبال می کند

21:10 - 07 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۴۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه بخش خصوصی و دولت چین در دوران تحریم‌ها، کمک‌های زیادی به اقتصاد ایران کردند، از ادامه حضور این کشور در ایران استقبال کرد.
به گزارش ، ولی‌الله افخمی در نشستی با هیات تجاری چین در محل سازمان توسعه تجارت افزود: چینی‌ها همچنان می‌توانند خود را از اولویت‌های تجاری ایران در نظر بگیرند.

او با بیان اینکه با توافق صورت گرفته بین ایران و گروه 1+5 و به دنبال آن کاهش تحریم‌ها و بهبود فضای اقتصادی، تمایل به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور افزایش یافته است، از چینی ها دعوت کرد تا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در بازار ایران سرمایه گذاری کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران همچنین به فعالیت شرکت‌های فنی و مهندسی چینی در ایران در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: بنابراین شرکت‌های فنی و مهندسی می‌توانند از این پس فعالیت‌های خود را در ایران گسترده‌تر کنند.

به گفته افخمی‌راد، مشارکت در زمینه گسترش خطوط راه‌آهن ایران به ویژه خط ریل تهران-مشهد، مشارکت در پروژه‌های راه و شهرسازی و دیگر پروژه‌های عمرانی ایران‌ می‌توانند زمینه‌های مناسبی برای گسترش فعالیت‌های چینی‌ها در ایران باشد.

او با بیان این مطالب از طرف چینی درخواست کرد، فهرستی از پروژه‌های مورد علاقه خود در ایران را به سازمان توسعه تجارت ارائه دهند، تا مسوولان سازمان زمینه تسهیل مشارکت آنها را فراهم کنند.

در ادامه جلسه دیدار هیات تجاری چین با رییس سازمان توسعه تجارت، کای چان‌شنگ، قائم مقام مدیرعامل شرکت ساخت‌وساز چین نیز با معرفی زمینه‌های کاری آن شرکت، برای مشارکت در پروژه‌های مختلف در ایران اعلام آمادگی کرد.

به گفته چان‌شنگ، ایران و چین می‌توانند در آینده همکاری‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

در جلسه مشترک دیدار ایران و چین، طرف چینی برای نشان دادن توانمند‌ی‌های خود فیلمی کوتاه از پروژهایی که در کشورهای مختلف از جمله تاجیکستان اجرا کرده بود به نمایش گذاشت که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

در پایان جلسه دیدار هیات تجاری چین با ایران، ولی‌الله افخمی، رییس سازمان توسعه تجارت ایران از چینی‌ها دعوت کرد برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری ایران در مدت اقامت خود در کشور از برخی مناطق آزاد نیز دیدن کنند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *