رئیس سازمان بازرسی کل کشور: نظارت به موقع، کارآمد و درست تضمین‌کننده عدالت اداری است

12:02 - 14 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۳۶۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد از برنامه‌های سال جدید متناسب با نظام مسئله محوری تدوین شده است، گفت: نظارت به موقع، کارآمد و درست تضمین‌کننده عدالت اداری است.
- حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه، با اشاره به آغاز و پایان سال ۱۴۰۰ با نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج)، ابراز امیدواری کرد سالی پر برکت و سال ظهور امام زمان (عج) باشد.

وی انتظار فرج را طبق منابع روایی افضل اعمال عنوان کرد و افزود: استان لرستان جزء استان‌های پیشرو در جنگ تحمیلی بوده که این موضوع وظیفه ما را به عنوان مدعیان انتظار فرج سنگین‌تر می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نظارت به موقع، کارآمد و درست تضمین‌کننده عدالت اداری است، عدالت اداری را بسیار مهم خواند و گفت: متاسفانه هنوز راه نرفته و باقیمانده در اصلاح نظام اداری و تحقق عدالت اداری بسیار طولانی و زیاد بوده و مسئولیت سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی‌ترین دستگاه نظارتی برای تحقق عدالت اداری سنگین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان تصریح کرد: اکنون دو نسل از ابتدای انقلاب گذشته و تقریبا همه مدیران و نیرو‌های دستگاه‌های اداری، پس از پیروزی انقلاب بر سر کار آمده‌اند و در بین مردم این انتظار وجود دارد که سازمان اداری کشور باید متناسب با ارزش‌ها و نیاز‌های انقلاب اسلامی، مردم و روز باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: گاهی اگر یک مسئله حل شود، ده‌ها مشکل مردم و استان حل می‌شود و به همین خاطر باید به علت‌ها و منشا معضلات کشور پرداخته شود.
 
وی گفت: ۵۰ درصد از برنامه‌های سال جدید متناسب با نظام مسئله محوری تدوین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان اظهار داشت: نوع مسائلی که در همه بازدید‌ها و دیدار با فعالان تولیدی و اقتصادی در همه استان‌ها مطرح می‌شود، به طور کلی یکی است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد، با وجود اینکه در مصادیق متفاوت هستند. به طور مثال نارضایتی از دستگاه‌های اداری ممکن است شکل و مورد آن به اقتضای هر استان متفاوت باشد، اما در اصل یکی است، بنابراین تصمیم گرفتیم برنامه‌ریزی سازمان مبتنی بر نظام مسائل باشد.
 
بیشتر بخوانید:
وی با بیان اینکه استان لرستان که ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد، نباید نرخ بیکاری بالایی داشته و آمار اشتغال آن پایین باشد، گفت: در استان باید به مسائل اصلی پرداخته شود، البته نباید از مسائل جزئی غفلت کرد، اما نباید همه وقت خود را صرف مسائل جزئی و کم اهمیت کنید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تایید سند تحول قضایی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: ریاست قوه قضاییه به جد بر اجرا و پیگیری این سند تاکید دارد. لازمه تحقق اهداف سند تحول این است که رویکرد و گفتمان حاکم بر دیدگاه همه اعضای سازمان بازرسی متناسب با رویکرد‌های جدید، متحول شود و اگر حرکت جهادی و انقلابی و رویکرد تحولی در تک تک افراد وجود نداشته باشد، به نقطه مطلوب نمی‌رسیم لذا همه باید همراهی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان با تقدیر از اقدامات سال گذشته علی رغم شیوع بیماری کرونا، گفت: باید تلاش مضاعفی را نسبت به قبل در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما مصمم هستیم علاوه بر بررسی عملکرد گذشته نسبت به حال و برنامه‌های آینده دستگاه‌ها نیز نظارت داشته باشیم.

رئیس سازمان بازرسی‌کل کشور با بیان اینکه ماموریت‌های سازمان بازرسی تنها با روش‌های سنتی قابل تحقق نیست و باید از روش‌های جدید و نوین استفاده کنیم، گفت: همچنین مصمم هستیم کسانی که چه در مسئولیت بوده‌اند و خصوصا کسانی که در مسئولیت هستند، قبل از پایان دوران مسئولیتشان با نظارت‌های به موقع نسبت به بررسی عدم انجام ماموریت‌هایشان اقدام کنیم و هشدار بدهیم و در صورت لزوم اگر ترک فعل آن‌ها منجر به تضییع بیت‌المال شده باشد، اقدام حقوقی و قضایی لازم را انجام دهیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *