طالبان مانع پیشرفت سریع داعش در "افغانستان" شده است

12:50 - 07 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۳۶۰
خبرگزاری میزان: روزنامه هندی با انتشار مطلبی نوشت که پس از نفوذ اعضای گروه تروریستی داعش و تلاش برای گسترش حضور در افغانستان، طالبان این کشور با مبارزه علیه آنها مانع پیشرفت سریع این گروه شد.
طالبان مانع پیشرفت سریع داعش در به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه هندی «آسیا ایژ» نوشت که گروه تروریستی داعش برنامه‌های زیادی در افغانستان دارد اما مقاومت طالبان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و جامعه‌ای آگاه از خطرات فرقه‌گرایی، موجب شده تا از رشد روز افزون افراط‌گرایی در غرب آسیا جلوگیری شود.

گروه ترویستی داعش که فعالیت اصلی آن در کشورهای عراق و سوریه است، ماه‌ها تلاش می‌کند تا با نفوذ به افغانستان، طالبان را با چالش حضور خود مواجه کند.

گروه داعش در افغانستان در حال استخدام جنگجویان ناراضی طالبان است و از این طریق می‌خواهد جایگاه خود را در میان شبه‌نظامیان مستحکم کند.

کارشناسان معتقدند پس از اعلام مرگ «ملا عمر» رهبر پیشین طالبان و افزایش تنش‌ها میان اعضای این گروه باعث شده تا مسیر پیوستن جنگجویان ناراضی به گروه داعش قدری هموار شود.

اما کشته شدن رهبران ارشد این گروه در حملات هواپیماهای بدون سرنشین و خشونت بیش از حد آنها باعث جلوگیری از پیشرفت این گروه شده است.

درگیری‌های مکرر با جنگجویان طالبان نیز باعث شده تا آنها از تصرف برخی مناطق در افغانستان باز بمانند.

«مارتین دمپسی» فرمانده ارشد نظامی آمریکا گفت: درست است که گروه داعش در عراق و سوریه نفوذ بیشتری دارد اما این گروه در افغانستان هنوز قادر به انجام عملیات‌های هماهنگ نیست. اگرچه وجود احتمالی آنها تهدید بزرگی بشمار می‌رود.

همچنین چندی قبل ژنرال «ویلسون شافنر» معاون نیروهای ناتو و یکی از فرماندهان نیروهای آمریکایی در افغانستان گفته بود: در حال حاضر داعش با طالبان افغانستان مبارزه می‌کند، اما در این میان غیرنظامیان متضرر شده‌اند و این امر سبب بی‌ثباتی این کشور نیز شده است.

علاوه‌برآن، گروه طالبان افغان ماه گذشته با صدور بیانیه‌ای به فرماندهان خود در ولایت ننگرهار افغانستان دستور داد که عوامل وابسته به گروه تروریستی داعش در این ولایت را دستگیر و مجازات کنند.

براساس این بیانیه، طالبان افغانستان این فرمان را در واکنش به فیلم اخیر منتشر شده از سوی افراد منسوب به گروه تروریستی داعش صادر کرده است.

در این ویدئو افراد مسلح نقاب زده با لباس‌های سیاه و پرچم گروه تروریستی داعش 10 نفر شامل دو مرد کهنسال را با چشمان بسته به تپه‌هایی می‌کشانند و سپس این مردان را با انفجار بمب‌های جاسازی شده در زمین به قتل می‌رسانند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *