وضعیت بهشت زهرا (س)؛ از ظرفیت آرامستان تا سقف قیمت قبور

10:53 - 12 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۳۲۷۹
مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرای شهرداری تهران گفت:متوفیان کرونا را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هرجا که خانواده‌هایشان بخواهند دفن می‌کنیم و سقف قیمت قبور در بهشت‌زهرا (س) ۲۰ میلیون تومان است.

- ایرنا نوشت: سعید خال در خصوص وضعیت بهشت زهرا (س) در سال ۹۹ گفت: سازمان بهشت‌زهرا (س) از روز اول اسفندماه ۹۸ تا کنون، با همه توان در کنار کادر درمان ایستاده است و در حال ساماندهی امور مربوط به متوفیان است. همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا بتوانیم در راستای تکریم شهروندان خدمت‌رسانی مطلوب را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرای شهرداری تهران بیان کرد: متأسفانه شاهد رشد آمار مرگ و میر در چند ماه گذشته هستیم و این آمار نگران‌کننده است. ما برای کارکنان خود، هفت مرتبه غربالگری انجام داده‌ایم و هر بار که تست کرونای پرسنل مثبت شده است، آن‌ها را قرنطینه و درمان را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: همچنان عاجزانه از مردم می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. برخی از مردم هنوز موضوع را جدی نمی‌گیرند، اما بحران کرونا شوخی ندارد. از مردم می‌خواهیم در مهار ویروس کرونا کمک کنند، زیرا این امر فقط با اراده مردم فراهم می‌شود.

خال خاطرنشان کرد: یک سال است که پرسنل سازمان بهشت‌زهرا در حالت آماده‌باش هستند. در همه روزها، حتی تعطیلات، در حال فعالیت هستند. فشار کاری چند برابر شده و تا پاسی از شب کارکنان، سخت در حال فعالیت هستند. در حالی که بسیاری از مشاغل دورکار شده‌اند، کار پرسنل سازمان بهشت‌زهرا چند برابر شده است. باید شهروندان کمک کنند تا بتوانیم از این بحران عظیم عبور کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: توصیه می‌کنم به هیچ وجه شهروندان برای کار‌های غیرضروری به بهشت زهرا مراجعه نکند و فقط برای تدفین عزیزانشان آن هم با تعداد کم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاضر شوند.

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) درباره قبور آماده شده برای موارد بحران گفت: این موضوع ربطی به کرونا ندارد. براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و ستاد بحران، ما باید همواره یکسری قبور آماده برای مواقع بحران داشته باشیم که در حال حاضر هم تعدادی قبور در نظر گرفته شده است.

متوفیان کرونا قطعه خاصی ندارند

خال گفت: متوفیان کرونا را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هرجا که خانواده‌هایشان بخواهند دفن می‌کنیم؛ محدودیت نداریم. ما قطعه‌ای مختص به متوفیان کرونایی نداریم.

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرای شهرداری تهران درخصوص ظرفیت بهشت زهرا (س) گفت: فعلا که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلی نداریم، اما باید برای درازمدت هم فکری کنیم. درباره آرامستان جدید، مشاور همچنان در حال فعالیت بوده و قرار است گزارش آرامستان‌های جدید آماده و برای شهردار تهران ارسال شود.

آمار بی‌سابقه متوفیان بهشت زهرا در طول ۵۰ سال اخیر

وی عنوان کرد:بیماری کرونا یک بحران است که فقط کشور ما را درگیر نکرده و جهان گرفتار آن شده و هر روز تعداد زیادی از مردم را به کام مرگ می‌کشاند. در مدت یک سالی که از کرونا می‌گذرد، به طور قطع با افزایش پذیرش متوفی در بهشت‌زهرا مواجه بودیم و همچنان هم هستیم، اما آمار‌ها ثابت نیست و نمی‌توان قاطعانه اظهارنظر کرد. به‌طور کلی می‌توانم بگویم که آمار متوفیان در روز به ۴۰۰ متوفی هم رسیده که در طول ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

کف و سقف قیمت قبور در بهشت‌زهرا(س)

خال در پایان عنوان کرد: کف قیمت‌ها که رایگان است، اما سقف قیمت، ۲۰ میلیون تومان است؛ تأکید می‌کنم که این نرخ براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است و البته در مصوبه هم تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیریم. حداکثر قیمت خدمات نیز یک میلیون تومان است؛ البته از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بی‌بضاعت هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. همچنین خدمات به خانواده شهدا، هنرمندان و نام‌آوران رایگان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *