تصویب بودجه ۳۱۲ میلیارد تومانی برای تامین داروی نیازمندان/۱۰ میلیارد تومان برای تامین داروی نیازمندان هزینه شد

15:00 - 09 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۲۸۹۰
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: با پیگیری‌های شبانه روزی و حمایت دکترهمتی رئیس جمعیت هلال احمر و مساعدت رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان به ردیف اعتباری مربوط به سازمان داوطلبان برای کمک به بیماران اضافه شد.

-  محمد نصیری با اشاره به افزایش بودجه ردیف اعتباری مربوط به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال ۱۴۰۰، گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده، ردیف اعتباری مربوط به سازمان داوطلبان برای کمک به بیماران که امسال پس از اینکه در سنوات گذشته مجلس در اصلاحیه بودجه ردیف ۱۳۱۰۰۷را به جمعیت اختصاص می‌داد در بودجه پیشنهادی دولت با رقم ۱۲میلیارد تومان برای کمیسیون تلفیق ارسال شد.

وی افزود: با پیگیری‌های شبانه روزی معاون حمایتی سازمان داوطلبان، حمایت دکترهمتی رئیس جمعیت هلال احمر و مساعدت رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان به این ردیف اضافه شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه بودجه اختصاص داده شده اتفاق بسیار خوب ومبارکی است، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال جاری به همه بیماران نیازمند که به مراکز درمانی و داروخانه‌های هلال احمر مراجعه می‌کنند و توان تهیه و تامین دارو‌های مورد نیاز خود را ندارند، خدمات شایسته ارائه کنیم.

۱۰ میلیارد تومان برای تامین داروی نیازمندان هزینه شد

همچنین نصیری گفت: تنها دو استان از کشور فاقد داروخانه هلال احمر هستند که استان لرستان یکی از آنهاست، لازم است تا استاندار هماهنگی‌های لازم درون استانی را برای راه اندازی این داروخانه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سازمان داوطلبان هلال احمر پرداخت هزینه‌های دارو و درمان به اقشار نیازمند است، گفت: در راستای این مهم، سال گذشته بودجه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای تامین داروی نیازمندان و افراد کم‌بضاعت اختصاص پیدا کرد. امیدواریم علاوه بر تامین داروی اقشار کم بضاعت بتوانیم درعرصه توانبخشی و دارو‌های داروخانه‌های هلال احمر خدمات مثمر ثمری برای بیماران برداریم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خدمات داروخانه هلال احمر مبتنی بر تامین دارو برای افراد نیازمند، بیماران خاص و مرتبط با حوزه مددکاری و حمایتی است، تاکید کرد: با نگاه توسعه محور در نقاط محروم کشور تاسیس داروخانه هلال احمر در لرستان امری ضروری بوده و لازم است هماهنگی‌های لازم درون استانی زودتر عملیاتی شود و تا شاهد توسعه خدمات سلامت و تامین دارو برای نیازمندان و بیماران خاص باشیم.

وی درباره توسعه مراکز توانبخشی اظهار کرد: در حال حاضر مراکز توانبخشی در مرکز استان وجود دارد و امیدواریم با افتتاح داروخانه هلال احمر در لرستان، شاهد افزایش مراکز توانبخشی در شعب شهرستان‌ها نیز باشیم.

نصیری در پایان ابراز داشت: سازمان دواطلبان جمعیت هلال احمر کشور پیوسته نگاه توسعه محور و گسترش خدمات برای اقشار محروم را دارد و با توجه به درآمد جمعیت هلال احمر در شرایط سال ۹۹ که با بحران تحریم‌ها و کرونا مواجه بودیم، به هیچ عنوان نگاه اقتصادی نداریم، بلکه معتقدیم باید مولدسازی کرد و هر چیز راکدی را به سرمایه تبدیل کرد و یا آن را در اختیار ظرفیت‌های فعال کشور قرار داد.


برچسب ها: هلال احمر دارو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *