رییس پلیس راه کشور: از افرادی که در نیمه راه سفر هستند می‌خواهیم که برگردند

16:59 - 08 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۲۷۹۰
رییس پلیس راه کشور گفت: از افرادی که سفری را آغاز کرده‌اند تقاضا داریم اگر در نیمه راه هستند برگردند.

-سرهنگ هادی امیدوار، رییس پلیس راه کشور امروز (یکشنبه) در سفری که به خراسان جنوبی داشت، ضمن نظارت بر اجرای طرح ترافیکی در جاده‌های این استان، گفت که برخی از مردم در ایام نوروز به تقاضای محدودیت سفر که از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام شد بی توجهی کردند و سفر‌ها را آغاز کردند. این سفر‌ها از خراسان جنوبی بیشتر به سمت مشهد مقدس در حال انجام است که بخشی از ماموریت‌های پلیس نیز مربوط به این نوع سفر‌ها و در حوزه پیش بینی ایمنی آن بود.

امیدوار با بیان اینکه مردم یک سال است که سفر نرفته‌اند یا حداقل سفر را داشته‌اند، اضافه کرد: اکنون که محدودیت‌ها محدود به شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز شده بسیاری از مردم ملاحظه نکرده و اقدام به رفتن به سفر‌های کوتاه می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نکته دوم بحث سرعت غیرمجاز و حوادث ناشی از آن است، اظهار کرد: حوادث در این ایام به علت بالارفتن سرعت افزایش پیدا کرد.

امیدوار ادامه داد: سال گذشته محدودیت‌های سراسری در کشور اعمال شد و تردد‌ها به حداقل رسید و استان خراسان جنوبی که استان بین راهی و عبوری است در سال گذشته حوادث چشم گیری نداشت، اما امسال که سفر‌ها افزایش پیدا کرده با افزایش حوادث روبرو هستیم.

رییس پلیس راه کشور تاکید کرد: حتی از افرادی که سفری را شروع کرده‌اند می‌خواهیم اگر در نیمه راه هستند برگردند چرا که بیماری کرونا با سفر بیشتر گسترش می‌یابد. به هر حال کرونا یک بیماری است و اگر فردی به آن مبتلا شود درصد بالایی احتمال بهبودی وجود دارد، اما تجربه نشان داده حوادث رانندگی که که در این ایام شکل می‌گیرد از لحاظ تلفات و جراحات وزن بالایی دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *