توسعه ناوگان و زیرساخت‌های ریلی در سال ۱۴۰۰

12:51 - 03 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۲۰۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های این وزارتخانه جهت شتاب در توسعه ناوگان و زیرساخت‌های ریلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد که امسال چشمه‌های بار از طریق راه‌آهن بیش از گذشته به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد.
- بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی به تشریح برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه حمل‌ونقل ریلی در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار کرد: اکنون حوزه ریلی در کشور در مسیر تحول و دگرگونی قرار گرفته و استقبال از سرمایه‌گذاری در این حوزه روز افزون شده است و ما این مسیر را در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهیم داد.

وی گفت: هم اکنون تقاضا‌هایی داریم مبنی بر اینکه شرکت‌های ریلی جدید مایلند در حوزه حمل و نقل ریلی بیایند و در این عرصه فعال شوند که این تقاضا از ۲۰ هزار واگن دارد تجاوز می‌کند.

اسلامی تصریح کرد: برنامه ما این است که در سال جدید توسعه ناوگان و توسعه زیرساخت‌های ریلی همچنان پرشتاب ادامه پیدا کنند و چشمه‌های بار از طریق راه‌آهن بیش از گذشته به شبکه ریلی سراسری متصل شوند.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ما خیلی زودتر از تصوراتی که در گذشته بود، حجم باری را که با راه‌آهن جابه جا می‌شود، به ۱۰۰ میلیون تن در سال خواهیم رساند.
تلاش جهت دستیابی به جابه‌جایی ۱۰۰ میلیون تن بار در سال  از طریق ریل و اتصال راه‌آهن به چشمه‌های بار خواهد بود


وی خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌ها و اهداف ما در سال جدید، اتصال راه‌آهن به چشمه‌های بار خواهد بود تا هم بتوانیم ایمنی و ارزانی و هم سهل‌الوصول بودن حمل‌ونقل را در راه‌آهن که لازمه آن گسترش حمل‌ونقل ریلی است، بیش از بیش فراهم کنیم.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *