رشد ۱۵ درصدی بستری‌های کرونایی در پایتخت

22:10 - 01 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۱۸۱۶
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به رشد میزان بستری‌های مبتلایان به کرونا در پایتخت گفت: تعداد موارد جدید بستری در استان تهران به عدد ۴۰۴ رسیده است.

- علیرضا زالی، با اعلام رشد ۱۵ درصدی بستری کرونایی‌ها در بیمارستان‌های پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: تجمعات خانوادگی، مهمانی‌های جمعی، حضور در منازل افراد پرخطر و…، به شدت می‌تواند میزان مرگ و میر ما را در روز‌های آتی تحت تأثیر قرار دهد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد موارد جدید بستری در استان تهران به عدد ۴۰۴ رسیده است که این عدد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ نفر از موارد بستری جدید در تهران، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

زالی با بیان اینکه بخش زیادی از مراجعین فعلی ما را افرادی تشکیل می‌دهند که به دلیل دوره نهفتگی بیماری، در هفته آخر اسفند ماه در جریانات پر ازدحام درون شهری حضور داشتند، گفت: از این رو پیش‌بینی می‌شود که این سیر حداقل تا نهم و دهم فروردین ماه به همین صورت ادامه یابد و بعید می‌دانم تا نیمه اول و حتی دوم فروردین کاهش جدی آماری را شاهد باشیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۲۷ نفر از شهروندان تهرانی را از دست داده‌ایم.

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود شهروندان علاوه بر رعایت دقیق‌تر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ز برخی رفتار‌های پرخطر در سطوح فردی و اجتماعی پرهیز کرده و از رفتن به سفر‌های غیرضروری پرهیز کنیم تا آمار‌ها کاهش یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *