اسلام‌هراسی و ایران‎ستیزی توطئه‎ دشمنان نظام و انقلاب است/ ایران قربانی تروریسم است

21:40 - 06 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۱۴۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان - امام جمعه زنجان گفت: اسلام‌‌‌هراسی، ایران‌هراسی و ایران‎ستیزی با این عنوان که ایران حامی تروریسم است از توطئه‎های دشمنان نظام و انقلاب است.
اسلام‌هراسی و ایران‎ستیزی توطئه‎ دشمنان نظام و انقلاب است/ ایران قربانی تروریسم است

به گزارش ، آیت‎الله شیخ‌علی خاتمی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته زنجان اظهار کرد: یک میلیون لشکر نظام اسلامی از جمله تعلیم‎دهندگان مدیر، مربی و معلم و نزدیک 14 میلیون دانش‎آموزان سرمایه‎های آینده کشور محسوب می‎شوند.

وی افزود: دانش‎آموزان مدیران آینده جهان و گردانندگان آینده چرخ‎های اقتصاد، سیاست، اجتماع و فرهنگ هستند.

خطیب جمعه زنجان ادامه داد: انفجار تروریستی استکبار جهانی و ایادی آن در حرم امام علی (ع) موجب شهادت سید محمدباقر حکیم و یاران باوفای وی شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ترور رئیس جمهور و نخست‌وزیر ایران گفت: این هفته به عنوان فرصتی برای بازگو کردن خدمات دولت محسوب می‎شود.

خاتمی گفت: اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و ایران‎ستیزی با این ادعا که ایران حامی تروریسم است توطئه دشمنان است در حالی که ایران بزرگترین قربانی تروریسم بوده و 17 هزار نفر توسط این گروه‎ها در ایران به شهادت رسیده‎اند.

وی تصریح کرد: با وجود ترورهای بیشمار در ایران، این کشور طرفدار تروریسم نامگذاری می‎شود که این سخن خنده‎آور است، چراکه حمایت‎های صریح آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل از گروه‎های تروریستی در جهان واضح و روشن است.

خطیب جمعه زنجان ادامه داد: گروه‎های تکفیری، داعش و النصره با حمایت آمریکا در کشورهای مختلف به راه انداخته شده است در حالی که سیاست ایران حمایت از مظلومان جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: حزب‎الله نیروی عظیم دفاع از لبنان از دیدگاه آمریکا تروریسم محسوب می‏شود در حالی که گروه‎های مختلفی از سوی این کشور در منطقه برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان ایجاد شده است.

خاتمی گفت: باید با شهامت و شجاعت بیشتری در برابر زیاده‎خواهی‎های آمریکا ایستاد.

وی با اشاره به روز بانکداری اسلامی گفت: ربا‌خواری از جمله گناهانی است که از دیدگاه قرآن کسی که ربا می‎خورد خود را برای مبارزه با خداوند متعال آماده می‎کند.

خطیب جمعه زنجان تصریح کرد: 12 شهریور روز مبارزه با استکبار انگلیس سالروز شهادت رئیسعلی دلواری است که در مقابل تجاوز و تجاوزگری انگلیس ایستاد و به شهادت رسید.

وی از خدمات دولت تدبیر و امید تقدیر کرد و گفت: در طول دو سال گذشته همواره رئیس جمهور موفقیت‎های دولت در سایه هدایت‎های مقام معظم رهبری، حضور مردم در صحنه و فعالیت‌‌ها و تلاش‎های دولتمردان عنوان کرده است.

خطیب جمعه زنجان گفت: مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده تقدیر کردند اما هوشیاری و توجه را نسبت به اینکه دشمن، دشمن است مورد تاکید قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: توجه به بحث‎های فرهنگ و اقتصاد تاکید مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان بود و دولت را به توجه بیشتر به سیاست‎های اصل 44 و اقتصاد دانش‌بنیان رهنمون کردند.

خاتمی تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری در طرح تحول اقتصادی برنامه‎ریزی خوبی صورت گرفته است اما باید با تقویت استقلال اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی جامعه را آبادتر کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *