بحران بهداشتی در کرونازده ترین کشور جهان و انواع جهش یافته ویروس در آمریکا

0:15 - 28 اسفند 1399
کد خبر: ۷۱۱۰۶۳
کارشناسان درباره گسترش انواع جهش یافته ویروس کرونا در آمریکا هشدار داده‎اند.

- کارشناسان می‌گویند یک رقابت سخت بین واکسیناسیون کووید-۱۹ و انواع مسری این ویروس وجود دارد که به سرعت در سراسر آمریکا گسترش می‌یابد؛ چرا که کرونا این کشور را به شدت تهدید می‌کند و محدودیت‌های کاهش یافته تنها اوضاع را بیشتر پیچیده می‌کند.

به گزارش «سی ان ان»، «آشیش جها»، رییس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون، می‎گوید «این یک رقابت نزدیک خواهد بود؛ ما واکسیناسیون را انجام می‌دهیم و این خبر خوبی است؛ از طرفی انواع جهش یافته ویروس بسیار سریع در سراسر کشور در حال انتشار است و این خبر بدی است.»

به گفته وی، «کاری که تگزاس، می‌سی سی پی و سایر ایالت‌ها برای کاهش محدودیت‌ها و خلاص شدن از دستورات استفاده از ماسک انجام می‌دهند و نوعی اقدام مانند بازگشت همه چیز به حالت عادی، قطعا در کنار افزایش ابتلا به انواع جهش یافته ویروس کووید-۱۹ بسیار خطرناک خواهد بود.»

فرمانداران تگزاس و می‌ سی سی پی در میان دستکم ۱۰ مقام ایالتی هستند که در این ماه محدودیت‌های کرونایی را کاهش داده اند.

طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، در ۱۵ ایالت آمریکا، موارد جدید ابتلا کووید-۱۹ گزارش شده در هفته‌ای که گذشت، دستکم ۱۰ درصد بیشتر از یک هفته قبل بود.

طبق داده‎ها، در دو مورد از این ایالت‎ها، یعنی مینه سوتا و میشیگان، موارد ابتلا بیش از ۴۰ درصد بیشتر از یک هفته قبل بوده است.

چندین نوع جهش یافته ویروس کرونا وجود دارد که در حال حاضر متخصصان را در آمریکا نگران کرده است.

براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، دو نوع از کل انواع جهش یافته ویروس کرونا برای نخستین بار در کالیفرنیا شناسایی شده اند که اکنون به طور رسمی به اصطلاح انواع نگران کننده نام گرفته‎اند.

این آژانس با استناد به تحقیقات اولیه اعلام کرده که ممکن است این انواع جهش یافته حدود ۲۰ درصد بیشتر قابل انتقال باشد و برخی از روش‌های درمانی نیز ممکن است در برابر این انواع، تاثیر کمتری داشته باشند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده توسط دانگاه جانز هاپکینز، آمریکا با ثبت بیش از ۲۹ میلیون و ۵۴۹ هزار مورد ابتلا، ۲۴.۵ درصد از مبتلایان در کل جهان را به خود اختصاص داده است.

همچنین این کشور با ثبت بیش از ۵۳۶ هزار مورد مرگ و میر، ۲۰.۱ درصد از مبتلایان در کل جهان را به خود اختصاص داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *