معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: مطبوعات در حوزه کاغذ تحت فشار هستند/واردات کاغذ جوابگوی نیاز‌ها نیست

16:02 - 25 اسفند 1399
کد خبر: ۷۱۰۳۲۱
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تامین کاغذ مورد نیاز برای مطبوعات گفت: میزان کاغذ مورد نیاز حدوداً ۵۵ هزار تن است و علی‌رغم واردات کاغذ برای رسانه‌ها، نیاز این بخش به کاغذ بر آورده نشده است.

- روز گذشته بود که آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان مازندران همراه استاندار و مسئولان مازندران از شرکت صنایع چوب و کاغذ این استان بازدید کرد و در این بازدید با اشاره به پیگیری‌های دستگاه قضا برای فعال شدن خط تولید ۹۰ هزار تنی این کارخانه، بازرسی و دادگستری استان مازندران را مامور کرد تا همراه مدیران استانی این موضوع را تا زمان حصول نتیجه دنبال کنند.

رئیس دستگاه قضایی در جریان این بازدید اظهار کرد: نباید کارخانه‌ای که استعداد تولید بخش قابل توجهی از کاغذ‌های تحریر مورد نیاز آموزش و پرورش و مطبوعات کشور را دارد امروز تنها کاغذ‌های کارتونی تولید کند و در سوی مقابل ما شاهد واردات کاغذ تحریر به کشور باشیم.

رئیس قوه قضاییه در این بازدید، بازرسی و دادگستری استان مازندران را مامور کرد تا همراه مدیران استانی این موضوع را تا زمان حصول نتیجه دنبال کنند.

در این راستا، محمد خدادادی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تامین کاغذ مورد نیاز برای مطبوعات گفت: میزان کاغذ مورد نیاز حدوداً ۵۵ هزار تن است و علی‌رغم واردات کاغذ برای رسانه‌ها، نیاز این بخش به کاغذ بر آورده نشده است.

وی افزود: همچنین، محدودیت‌های ارزی سبب شده است که واردات کاغذ آنگونه که باید توزیع نگردد و این امر مشکلاتی را در حوزه مطبوعات رقم زده است.

وی ابراز کرد: در برنامه‌های دولت حدود ۴۰ میلیون دلار کاغذ در نظر گرفته شده بود که این امر به خاطر برخی از محدودیت‌ها امکان‌پذیر نشد و ما همچنان نیازمند کاغذ وارداتی هستیم و این سبب می‌شود مطبوعات و حوزه چاپ در یک فشار سخت قرار بگیرند.

خدادای در همین راستا ادامه داد: کمبود کاغذ باعث شده است تا فرصت فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی بسیار محدود شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *