برخی افراد در داخل کشور به سیاه‌نمایی دشمنان دامن می‌زنند

10:00 - 07 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۰۲۶۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
کارشناس مسائل سیاسی گفت: متأسفانه برخی افراد در داخل کشور به سیاه‌نمایی دشمنان دامن می‌زنند و مجری پروژه‌های جنگ روانی دشمن هستند و دانسته به‌عنوان هیزم جنگ روانی دشمن، گرمابخش طراحی‌هایی آنها می‌شوند تا پروژه ناامید کردن مردم ایران کاملاً اجرایی شود.
محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به علت سیاه‌نمایی‌های دشمنان نظام و انقلاب از وضعیت موجود در کشور اظهار داشت: معمولا سیاه‌نمایی از وضعیت موجود در کشور به چند روش اتفاق می‌افتد. روش نخست اینکه تصاویری رویایی از قبل انقلاب و یا وضعیت فعلی غرب را نشان داده و آن را با برخی از معضلات اجتماعی موجود در کشور در کنار هم قرار می دهند و مقایسه می‌کنند.

وی افزود: روش دوم، با بزرگنمایی بیش از حد عیب‌ها و نواقص موجود در کشور و نشان دادن تصویر یک زندگی بدون مشکل و غرق در رفاه سال‌های قبل از انقلاب و یا در اروپا و آمریکای فعلی انجام می‌شود. این روش را عمدتاً در رسانه‌های فارسی زبان بیگانه و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند شاهد هستیم.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: روش سوم اینکه، نقد وضعیت موجود برای بسیاری از فعالان سیاسی خصوصاً جریان موسوم به اصلاحات بهانه‌ای شده تا بیشتر خود را مطرح ‌کنند و خود را منجی و آلترناتیو وضع فعلی نشان دهند؛ این یک ترفند چند بار آزموده شده‌ای است که جواب هم می‌دهد و این تنها بخاطر کمبود سواد رسانه‌ای مردم در کشور است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد هم که در داخل کشور به این سیاه‌نمایی‌ها دامن می‌زنند،  مجری پروژه‌های جنگ روانی دشمن هستند و دانسته به‌عنوان هیزم جنگ روانی دشمن، گرمابخش طراحی‌هایی آنها می‌شوند تا پروژه ناامید کردن مردم ایران کاملا اجرایی شود. 

کوشکی افزود: با توجه به این وضعیت لازم است، فضای رسانه‌ای کشور از وضع کنونی بیرون بیایند. شاید کمتر کشوری باشد که تا این میزان از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای بمباران اطلاعاتی ناقص و غلط می‌شود.
 
وی اضافه کرد: متاسفانه فضای مجازی کشور کاملاً رها شده است و طیفی که قصد سیاه نمایی دارند؛ حجم عظیمی از اطلاعات غلط، فریب و جنگ روانی را به ذهن و روح مردم و نسل جوان ما تزریق می‌کنند، ساماندهی فضای مجازی و حقیقی، یک اولویت است و بدون آن، اصلا نمی‌توانیم برنامه‌ها و اقدامات توسعه‌ای مان را پیش ببریم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *