داستان یک قتل جنجالی در انگلیس؛ آمار خشونت علیه زنان چه می‎گوید؟

3:15 - 26 اسفند 1399
کد خبر: ۷۱۰۲۵۲
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنان در انگلیس به طور گسترده‌ای هدف انواع خشونت‌ها قرار می‌گیرند.

- کشته شدن «سارا اورارد»، زن ۳۳ ساله انگلیسی موجب به راه افتادن موج گسترده اعتراضات علیه پلیس این کشور شده است.

در پی این حادثه بسیاری از زنان در انگلیس تجربه مورد خشونت قرار گرفتن خود را روایت می‌کنند.

گزارش رسانه های انگلیسی نشان می‎دهد در سال منتهی به مارس ۲۰۲۰، در انگلیس ۲۰۷ زن کشته شده اند، این بدان معناست که از هر ۵ قتل در انگلیس یک نفر زن بوده است.

 

نگاهی به خشونت علیه زنان در انگلیس

اطلاعات جمع آوری شده از سوی «مرکز شمارش خودکشی» در انگلیس که اطلاعات مربوط به خشونت مردان علیه زنان را جمع آوری می‌کند، در ۱۰ سال منتهی به ۲۰۱۸، هزار و ۴۲۵ زن در انگلیس کشته شده اند.

این آمار به معنای آن است که تقریبا در هر ۳ روز یک زن در انگلیس به قتل رسیده است.

علاوه بر این در طول یک دهه گذشته، ۴ هزار و ۴۹۳ مرد و هزار و ۷۵ زن در انگلیس به قتل رسیده اند؛ ۳۱ درصد از قربانیان، زنان بوده اند.

 

نگاهی به خشونت علیه زنان در انگلیس

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از زنان مقتول، از سوی فردی آشنا به قتل رسیده اند که در اغلب موارد قتل نامزد و یا نامزد سابق آنها بوده است؛ این آمار در مورد مرد‌انی که به قتل رسیده اند ۳۹ درصد بوده اند.

در باقی موارد قتل‌ها از سوی یک فرد ناشناس صورت گرفته که این آمار درباره زنان ۱۳ و درباره مرد‌ان ۳۰ درصد بوده است؛ در مواردی نیز قاتل شناسایی نشده است.

علاوه بر این ۷۰ درصد از زنان مقتول در خانه خود به قتل رسیده اند و این آمار در مردان حدود ۳۵ درصد است.

 

نگاهی به خشونت علیه زنان در انگلیس

 

به طور کلی احتمال این که مرد‌ها در انگلیس قربانی خشونت‌هایی مانند آزار شوند بیشتر است؛ برآورد‌های انجام شده نشان می‌دهد که در سال منتهی به مارس ۲۰۲۰ حدود ۱.۳ زنان و ۲ درصد از مرد‌ان قربانی انواع خشونت شده اند.

در مورد انواع خشونت‌ها نیز، در عمده موارد قربانی خشونت عامل آن را می‌شناسد؛ در ۹۲ درصد خشونت‌ها علیه زنان و ۷۹ درصد از خشوت‌ها علیه مردان.

درباره آزار‌های جنسی، سال ۲۰۱۷ آخرین سالی است که آمار‌های آن در مرکز ملی آمار انگلیس در دسترس قرار گرفته است؛ در این سال ۳.۴ میلیون از زنان در انگلیس در زندگی خود هدف آزار جنسی قرار گرفته اند؛ یک میلیون مورد از این آزار‌های جنسی، تجاوز و یا تلاش برای آن بوده است.

در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۵۰ هزار مرد نیز در انگلیس هدف آزار‌های جنسی قرار گرفته اند.

آزار جنسی در میان زنان جوان در انگلیس بسیار شایع‌تر است؛ از هر ۱۰ دانش آموز و دانشجو در انگلیس طی سال ۲۰۲۰ آزار جنسی را تجربه کرده اند.

از هر ۵  زن در انگلیس یک نفر از سن ۱۶ سالگی هدف آزار‌های جنسی مکرر قرار گرفته که این رقم ۲ برابر مرد‌ها است.

این گزارش می‎گوید پرونده بسیاری از آزار‌های جنسی در انگلیس حل نشده باقی مانده و به عبارتی بهتر بسیاری از این جرایم حتی از سوی قربانی گزارش نشده اند.

 

نگاهی به خشونت علیه زنان در انگلیس

گزارش‌های مرکز تحقیقات جنایی انگلیس و ولز نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ در انگلیس و ولز ۱۵۱ هزار نفر که ۱۴۴ هزار نفر از آنها زنان بوده اند، هدف تجاوز و یا تلاش برای تجاوز قرار گرفته اند؛ از این تعداد تنها ۵۵ هزار مورد به پلیس گزارش شده اند.

در سال ۲۲۰ در انگلیس و ولز تنها ۱۴۳۹ نفر متهم به تجاوز جنسی شده اند که این کمترین رقم از زمان آغاز جمع آوری اطلاعات در این زمینه از سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تاکنون به شمار می‌رود.

آمار‌های رسمی انگلیس برآوردی درباره تعداد زنانی که هدف خشونت‌های جنسی قرار گرفته اند، ندارند، اما با این وجود تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این یک امر معمول در انگلیس است.

نگاهی به خشونت علیه زنان در انگلیس

نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه «یوگاو» برای سازمان ملل نشان می‌دهد که از هر ۱۰ زن در انگلیس ۷ نفر نوعی از آزار جنسی را در مکان‌های عمومی تجربه کرده اند.

آمار منتشر شده نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۶ میلیون زن در انگلیس و ولز هدف خشونت‌های خانگی قرار گرفته اند و این رقم برای قربانیان مرد ۷۵۷ هزار مورد بوده است.

این آمار انواع سوء استفاده‌ها شامل فیزیکی، عاطفی و اقتصادی را در بر می گیرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *