رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افتتاح باند دوم بزرگراه ساوه - بویین زهرا

21:10 - 05 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۰۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - قطعه 4 آزادراه تهران شمال باند دوم محور ساوه- بویین زهرا به طول ۲۸ کیلومتر و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ، محور پرترافیک ساوه- بویین زهرا- قزوین به طول ۱۴۰ کیلومتر یکی از شبکه راه های استان های مرکزی، قزوین و کشور است که ارتباط ترافیکی شمال و شمال غرب کشور را با مناطق مرکزی و جنوبی کشور برقرار می کند. وجود آزادراه های مهمی مانند تهران- ساوه- سلفچگان، تهران- قزوین- زنجان- تبریز،  ساوه- همدان و قزوین-رشت اهمیت بزرگراه ساوه- بویین زهرا- قزوین را مضاعف کرده است چراکه این محور حلقه تکمیلی اتصال آزادراه های مذکور با یکدیگر است، ضمن اینکه کوتاه ترین مسیر برای اتصال مرکز و شمال کشور به شمار می رود. همچنین این محور به عنوان کمربندی استان های تهران و البرز تلقی می شود.

بر اساس این گزارش، کل محور بزرگراهی ساوه- بویین زهرا به طول ۸۰ کیلومتر و شامل دو قطعه است که ۴۵ کیلومتر از این محور در استان مرکزی قرار دارد که قطعه یک این محور به طول ۲۸ کیلومتر واقع در استان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید. قطعه اول محور بزرگراهی ساوه- بویین زهرا از پل جاده انشعابی از آزادراه ساوه- همدان در استان مرکزی آغاز می شود و در کیلومتر ۴۵ خاتمه می یابد. قطعه دوم این بزرگراه نیز از کیلومتر ۴۵ آزادراه ساوه- همدان آغاز می شود و تا کیلومتر ۸۰ در سه‌راهی بویین زهرا به اتمام می‌رسد که این قطعه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد.

همچنین، افزایش ایمنی و کاهش آمار بالای تصادفات، کاهش زمان سفر، ارتباط شبکه آزادراهی شمالی و جنوبی کشور و تسهیل ارتباط ترافیکی استان های شمال و شمال غرب کشور با مناطق مرکزی و جنوب کشور برخی از مزایای این پروژه است. لازم به ذکر است محور قزوین- بویین زهرا به طول ۶۰ کیلومتر که بخشی از محور پرترافیک ساوه-بویین زهرا و قزوین است طی سنوات گذشته به بهره برداری رسیده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *