رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشکیل پرونده برای تمام واحدهای آسیب دیده سی سخت/ پرداخت ۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض تاکنون

12:37 - 24 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۹۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای ۵۰۰ واحد احداثی و ۴۰۰ واحد تعمیری مبلغ ۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

علیرضا تابش در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در ۲۹ بهمن ماه زمین‌لرزه‌ای با بزرگی ۵.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۱ کیلومتری شهر سی‌سخت به وقوع پیوست که باتوجه به ارزیابی‌های صورت گرفته برای ۱۲۶۰ واحد احداثی (شامل ۶۸۰ واحد شهری ،۵۸۰ واحد روستایی) ۲۹۰۰ واحد تعمیری و ۲۳۰۰ واحد معیشتی نسبت به اخذ مصوبه در ۵ اسفند از هیأت محترم وزیران اقدام شد.

وی افزود: مبلغ تسهیلات مصوب (احداثی، تعمیری و معیشتی) بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان تعیین شد، در این بین مبلغ بلاعوض مصوب (احداثی، تعمیری، معیشتی و اسکان موقت) ۱۳۰ میلیارد تومان برآورد شد همچنین اعتبار عمرانی مصوب ۲۰ میلیارد تومان و مجموع اعتبارات استان ۴۲۰ میلیارد تومان تعیین شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأکید کرد: در مدت زمان کمتر از یکماه از وقوع حادثه برای تمام واحد‌های احداثی و تعمیری تشکیل پرونده انجام شده است و نیمی از واحد‌های احداثی که حتی صدور پروانه به شهرداری معرفی شدند.

تابش در ادامه تصریح کرد: هزار تن میلگرد و صد تن سیمان جهت توزیع به مناطق زلزله‌زده حمل شده است که تا ابتدای سال ۱۴۰۰ میزان میلگرد و آهن‌آلات به ۳ هزار تن خواهد رسید.

به گفته وی برای ۵۰۰ واحد احداثی و ۴۰۰ واحد تعمیری مبلغ ۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تعداد ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات جهت انجام آواربرداری فعال هستند و عملیات آواربرداری ۲۰۰ واحد تا کنون انجام شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *