رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به کدام شهرها را در ایام عید مجاز اعلام کرد؟/ فهرست شهرهای قرمز و نارنجی کشور

15:05 - 25 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۸۲۷
براساس آنچه رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: در عید نوروز سفر به شهر‌های قرمز یا نارنجی ممنوع است. روحانی تاکید کرد که هیچ‌کس برای سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی برنامه‌ریزی نکند.

- براساس آنچه «حجت‌الاسلام حسن روحانی» رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: در عید نوروز سفر به شهر‌های قرمز یا نارنجی ممنوع است. روحانی تاکید کرد که هیچ‌کس برای سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی برنامه‌ریزی نکند.

در نقشه رنگ‌بندی مناطق کشور براساس وضعیت شیوع کرونا، رنگ قرمز و نارنجی به ترتیب به معنای «وضعیت بسیار پرخطر» و «وضعیت پرخطر» است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، خروج خودرو‌های بومی از شهر‌های قرمز و نارنجی و ورود خودرو‌های غیر بومی به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است. با توجه به مصوبه این ستاد، به‌جز شهر‌های قرمز و نارنجی، سفر به مناطق دیگر در تعطیلات نوروز آزاد است.

شهر‌های قرمز و نارنجی طبق مصوبه کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا تغییر نخواهد کرد، اما اگر شهر قرمز و نارنجی دیگری اضافه شود اعلام خواهد شد.

فهرست شهرهای قرمز و نارنجی کشور

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهر‌ها گفت: به جز ۸- ۹ شهر از خوزستان که وضعیت قرمز دارند. همچنین گچساران در کهگیلویه و بویراحمد، دیگر شهر قرمزی در کشور نداریم و بابت آن خوشحالیم، اما در عین حال نگرانی‌هایی نیز داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: در مجموع ۳۱ شهر نارنجی در کشور داریم و تنها مرکز استانی که نارنجی است، ارومیه است. اهواز در خوزستان قرمز است بنابراین سایرمراکز استان‌ها زرد هستند و این به معنای آن است که مردم برای سفر همه جا می‌توانند بروند، اما خواهش‌مان آن است که نروند و سفر نکنند.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به کدام شهرها را در ایام عید مجاز اعلام کرد؟/ فهرست شهرهای قرمز و نارنجی کشور


برچسب ها: کرونا سفر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *