رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری دومین «مجمع گفت‌وگوی تهران»

13:09 - 23 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۵۷۸
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری دومین مجمع گفت‌وگوی تهران توسط مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در تاریخ سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ خبر داد.

سعید خطیب‌زاده از برگزاری دومین مجمع گفت‌وگوی تهران توسط مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در تاریخ سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مجمع گفت‌وگوی تهران فعالیت خود را ساعت ۱۰:۳۰ روز سه شنبه با سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه آغاز خواهد کرد.

به گفته خطیب‌زاده این مجمع، امسال به واسطه شرایط ناشی از کرونا به صورت مجازی و بر خط با حضور شرکت‌کنندگانی از داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اهداف این مجمع را هم اندیشی و تبادل نظر مقامات ارشد سیاسی و روسای موسسات مطالعاتی و اندیشکده‌ها از منطقه و جهان در خصوص شرایط منطقه‌ای پیرامون جمهوری اسلامی ایران شامل خلیج فارس، آسیای مرکزی و قفقاز از جمله افغانستان همچنین بررسی تبعات امنیتی و سیاسی این تحولات بر روند‌های منطقه‌ای، ایجاد فهم صحیح‌تر از فرایند‌های موجود و نیز هم‌فکری پیرامون یافتن راه‌های همکاری بین کشور‌های منطقه در جهت ایجاد صلح و ثبات، امنیت و رفاه مردم منطقه، چگونگی نقش آفرینی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای ایجاد ثبات یا بی‌ثباتی، پویایی‌های گسترده و متنوع شامل روند‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی ذکر کرد.

بر اساس اعلام خطیب‌زاده علاوه بر حضور و سخنرانی مقامات ارشد سیاسی کشور‌های منطقه (شامل مقامات سیاسی کشورمان) تعدادی از رؤسای مراکز مطالعاتی و اندیشکده‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی و صاحب نظر در مسایل منطقه‌ای نیز در نشست‌های سه گانه شامل پویایی‌ها و تحولات مهم منطقه‌ای، مفهوم همسایگی در غرب آسیا با تکیه بر مناطق و ماهیت و نحوه ساماندهی ارتباطات فیمابین و در نهایت پرونده‌های مهم سیاسی - امنیتی منطقه تبادل نظر خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خاتمه افزود: مجمع گفت‌وگوی تهران با تجمیع کنفرانس‌های سالانه مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی از سال گذشته، نقش برجسته‌ای را در گردهم آوردن مقامات سیاسی و اندیشمندان حوزه مطالعات بین‌المللی و منطقه‌ای بویژه در حوزه منطقه غرب آسیا در دستور کار خود قرار داده است.

خاطر نشان می‌سازد با همکاری نزدیک پرس تی وی در برگزاری مجمع امسال، کلیه جلسات و مباحث جلسات افتتاحیه و نشست‌های این مجمع به صورت زنده از شبکه‌های پرس تی وی، سایت وزارت امور خارجه، سایت مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی و شبکه‌های اجتماعی مرتبط پخش خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *