لزوم همکاری کشورهای عضو آمبودزمان کشورهای اسلامی در زمینه حقوق بشر

12:55 - 23 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۵۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه شعار «هر ایرانی یک ناظر افتخاری» را ایده موفق سازمان بازرسی در جلب مشارکت عمومی مردم ایران در مبارزه با فساد دانست و گفت: سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان آمبودزمان ایران برای اینکه بتواند مأموریت خود را به خوبی انجام دهد و همچنین رضایت مردم را بیشتر جلب کند، از مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌های خود استفاده می‌کند.
- سومین اجلاس برخط هیات‌مدیره آمبودزمان کشور‌های اسلامی با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این اجلاس ضمن تبریک عید سعید مبعث گفت: رسالت پیامبر (ص) هدایت بشریت به فطرت است و از جمله مهم‌ترین آن‌ها اخلاق و مکارم انسانی است. همچنین عدالت و ظلم‌ستیزی از جمله رسالت‌های حضرت محمد (ص) است و همه این‌ها برای فراهم کردن زمینه بندگی خدای متعال است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: سعادت بشر در اطاعت و بندگی خداست. همه احکام و دستورات قرآن و پیامبر اعظم (ص) برای تحقق هدف خلقت است که خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ».

وی تأکید کرد: به‌واسطه اینکه نام این انجمن، آمبودزمان کشور‌های اسلامی است و اعضای آن شامل کشور‌های اسلامی هستند، لازم است از آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم در انجام مسئولیت‌هایی که داریم بیشتر استفاده شود.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *