رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جهانگیری: کناره‌گیری از دولت جوانمردانه نبود

13:45 - 23 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۵۶۱
معاون اول رییس جمهور گفت: شش ماه بعد از شروع دولت با جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور مواجه شدیم و در این شرایط حتی مخالفان و منتقدین دولت هم باید به کمک دولت می‌آمدند؛ بنابراین در این شرایط من کناره گیری را مسئولانه و جوانمردانه نمی‌دانستم.

- ایرنا نوشت: اسحاق جهانگیری درباره علت ماندنش در دولت دوم روحانی تصریح کرد: طبیعی است که نمی‌توان با مردم بازی کرد و به آن‌ها بگوییم رای بدهند و بعد ما بگوییم نمی‌خواهیم باشیم و خود را کنار بکشیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه شش ماه بعد از اینکه دولت را شروع کرده‌ایم، جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور شروع شد، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی حتی مخالفان و منتقدین دولت هم باید می‌آمدند به کمک دولت و می‌گفتند اگر کاری هست که ما باید انجام بدهیم تو این شرایط انجام می‌دهیم و به دولت کمک می‌کنیم؛ بنابراین در این شرایط من کناره گیری را مسئولانه و جوانمردانه نمی‌دانستم وقتی کشوری درگیر جنگ اقتصادی است، برای مصلحت شخصی خودم که محبوبیتم کم یا زیاد می‌شود از دولت بیرون بروم و در دولت نمانم آن هم من که مسئول ستاد مقابله با تحریم و ستاد اقتصاد مقاومتی بودم.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به دستور رهبر انقلاب ابراز داشت: اوایل سال ۹۷ خدمت مقام معظم رهبری جلسه‌ای داشتیم و ایشان در آنجا فرمودند جلسه سران سه قوه برای اداره اقتصاد کشور تشکیل شود و رییس‌جمهور هم فرمانده این جنگ باشد. در آن جلسه رهبر انقلاب فرمودند دو شورای دیگر هم است که معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه می‌دهد؛ یکی اقتصاد مقاومتی و دیگری ستاد مقابله با تحریم که مسائل تحریم‌ها را در این شرایط دنبال می‌کند.

جهانگیری اضافه کرد: اگر هیچ کاری نکرده باشم جز همین ستاد مقابله با تحریم‌ها و تامین منابع مورد نیاز کشور یا اقتصاد مقاومتی، همین کفایت می‌کند، چون می‌دانستیم مردم در شرایط بسیار سختی قرار دارند. کالا‌ها که وارد کشور می‌شد باید به صورت هفتگی و روزانه جلسه می‌گذاشتیم که ارز آن تخصیص داده شود. کالا خریداری و وارد کشور شود، اگر معطلی دارد کجاست و باید هماهنگی ایجاد شود. این کار‌ها جلسات هماهنگی و وقت زیادی می‌طلبید که تا الان این جلسات را برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *