نگاهی به سریال‌های نوروزی ۱۴۰۰

12:15 - 23 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۵۳۲
رسانه ملی همچون سال‌های گذشته درصدد است تا با سریال‌های متفاوت، حال و هوای مردم را در این روزگار تلخ کرونایی شاد کند و باید دید کدام‌یک از سریال‌های امسال می‌توانند برگِ برنده سیما باشند.

- روزنامه جام جم نوشت: امسال دومین نوروز کرونایی را تجربه می‌کنیم؛ نوروزی که مثل گذشته حال و هوای دیدوبازدید ندارد و باید خانه‌نشینی را انتخاب کنیم تا مانع گردش ویروس مخوف کرونا در میان مردم باشیم. به همین دلیل رسانه ملی همچون سال‌های گذشته درصدد است تا با سریال‌های متفاوت، حال و هوای مردم را در این روزگار تلخ کرونایی شاد کند.

به همین دلیل هریک از شبکه‌های سیما روی یک موضوع متفاوت دست گذاشته‌اند تا سریال‌های جذابی روانه آنتن شود. شبکه یک‌فصل سوم «نون. خ» را آماده کرده است و سعید آقاخانی تلاش دارد با قصه‌ای گرم و نشان دادن قومیت کردنشین، مردم را به شکل مجازی به کردستان ببرد تا آن‌ها حال و هوایشان تغییر کند. شبکه دو یک ملودرام عاشقانه را انتخاب کرده که سروش محمدزاده آن را کارگردانی کرده است. درواقع سازندگان این اثر روی موضوع خانوادگی و عاشقانه دست گذاشته‌اند تا مخاطبان شبکه دو سریال نوروزی این شبکه را با طعمی متفاوت تجربه کنند. شبکه سه برای اولین بار در ایام نوروز یک سریال امنیتی را انتخاب کرده که فصل دوم «گاندو» است با نام موقت «لوتی».

جواد افشار با یک قصه جاسوسی می‌خواهد معمای جالبی را برای مخاطبان طراحی کند. شبکه پنج هم امسال سراغ مجموعه‌ای به‌نام «نوروز رنگی» رفته و علی مسعودی که شهره به علی مشهدی است آن را کارگردانی می‌کند. او می‌خواهد لحظات جذابی را برای مخاطبان رقم بزند. شبکه نسیم هم یک مجموعه طنز آیتمی با نام «دست‌انداز» را آماده می‌کند تا لحظات مفرح و شادی را برای مردم فراهم کند. به همین دلیل در این گزارش به جزئیات سریال‌های نوروز۱۴۰۰ پرداخته‌ایم که در ادامه مطالعه می‌کنید.

عروسی در خانه نورالدین

قصه: درباره قصه فصل جدید «نون خ ۳» می‌توانیم بگوییم داستان با عروسی دختر نورالدین آغاز می‌شود و این عروسی حوادث و اتفاقات تازه و بامزه‌ای را رقم می‌زند. در کنار قصه که خبر بیشتری از آن نیست هم می‌شود گفت، بازهم قرار است شاهد طنز‌های کلامی و موقعیتی باشیم که ما را می‌خندانند، اما در پس آن معضلات و مسائلی مطرح می‌شود که خیلی از مردم به‌خصوص در غرب کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

کارگردان: سعید آقاخانی در طول این سال‌ها نه‌تن‌ها در حوزه بازیگری فعالیت داشته، بلکه گاهی هم‌دست به قلم شده و حتی کارگردانی را هم تجربه کرده است. او تا امروز چند مجموعه تلویزیونی را کارگردانی کرده که به‌غیراز سه فصل نون خ می‌توان به سریال‌های «روز‌های بد به‌در»، «بیمار استاندارد»، «شب عید»، «دزد و پلیس» و ... اشاره کرد. او در حال حاضر مشغول کارگردانی فصل سوم نون‌خ است.

تهیه‌کننده: مهدی فرجی ابتدا مدیر گروه فیلم و سریال و بعد مدیر شبکه‌های مختلف بود. او بعد از بازنشستگی سراغ تهیه‌کنندگی رفت و در طول این سال‌ها سریال‌های متنوع در گونه طنز، ملودرام، ورزشی و ... تهیه کرده است. وی تهیه‌کنندگی نون‌خ۳ را همچون فصل‌های پیشین به‌عهده دارد.

نویسنده: امیر وفایی، نویسندگی سه فصل سریال نون. خ را به‌عهده دارد. با این‌که وقتی سریال‌ها به سری‌سازی می‌افتند با افت مخاطب روبه‌رو می‌شوند، اما امیر وفایی تلاش کرده با اضافه کردن قصه‌ها و شخصیت‌های بانمک رنگ و لعاب ویژه‌ای به سریال تلویزیونی نون. خ بدهد. او در فصل سوم هم اتفاقات جذاب را در قصه طراحی کرده است.

سعید آقاخانی: نقش اصلی سریال نون. خ شخصیتی به‌نام نورالدین خانزاده شهره به آقای نون خ را بازی می‌کند. او علاوه‌بر کارگردانی، نقش محوری سریال را هم بازی می‌کند که این موضوع دشواری کارش را بیشتر کرده است.

علی صادقی: نقش سیروس، داماد خانواده را بازی می‌کند. او در فصل یک حضور داشت، اما قصه در فصل دوم به‌گونه‌ای بود که شخصیت سیروس حضور نداشت، حال دوباره او را در فصل سوم این سریال همراه با شوخی‌ها و شیطنت‌هایش خواهیم دید.

شقایق دهقان: نقش نازنین خداپرست را بازی می‌کند. نویسنده، این شخصیت را به فصل ۲ اضافه کرد و در فصل سوم هم حضور دارد. این شخصیت هم طنازی‌های خاص خودش را دارد که تماشای آن برای مخاطبان خالی از لطف نیست.

هدیه بازوند: یکی دیگر از بازیگران اصلی سریال نقش روژان، دختر نورالدین است که همسر مهیار هم است. هرکدام از دختران آقای نون‌خ ویژگی‌های خودش را دارد و یکی از ویژگی‌های بارز او مهربانی و دلسوزی‌هایش است.

ندا قاسمی: یکی دیگر از دختران آقای نون‌خ به نام شیرین است که قاسمی آن را بازی می‌کند. ویژگی بارز شیرین نسبت به خواهرانش این است که نقاش است و همین باعث شده رفتارهایش نسبت به خواهرانش متفاوت باشد.

سیروس میمنت: نقش کیوان دوست آقای نون‌خ را بازی می‌کند که بابای مهیار هم بود که در فصل‌های قبلی شوخی‌هایی با او می‌شد که برای مخاطبان جالب بود. همچنین رابطه عاشقانه‌ای هم با همسرش داشت.

یک ملودرام عاشقانه

قصه: داستان درباره دختری به نام لیلاست که گلخانه‌ای در زمینی که متعلق به پدربزرگش است، شکل می‌دهد و تبدیل به کارآفرین نمونه می‌شود. این زمین در واقع هدیه پدربزرگ برای ازدواج لیلا و مهران پسردایی لیلاست، اما مهران هفت سال پیش شهرستان را رها کرده و برای رسیدن به موفقیت راهی تهران شده است تا این‌که با ورود شخصیت‌هایی همچون آوا و بهروز، ماجرا‌های جدیدی شکلی می‌گیرد ....

کارگردان: سروش محمدزاده کارگردانی این سریال را به‌عهده دارد که علاوه بر کارگردانی دستی هم بر نگارش دارد. او قبل از ساخت سریال «هم‌بازی» چند تله‌فیلم و سریال سیاوش برای نمایش خانگی ساخته است. او در ساخت کارهایش سعی کرده گونه‌های متفاوت را تجربه کند و با ساخت هم‌بازی یک قصه عاشقانه را روایت خواهد کرد.

تهیه‌کننده: این مجموعه را نوید محمودی تهیه کرده است. او در ابتدا تهیه‌کننده برنامه‌های نوجوان در تلویزیون بود، اما به مرور به سمت تهیه و کارگردانی سریال‌های تلویزیون و فیلم‌های سینمایی حرکت کرد. او معمولا سعی می‌کند دست روی موضوعات مردم‌پسند بگذارد و با هم‌بازی هم می‌خواهد یک قصه متفاوت را تعریف کند.

نویسنده: ایده اصلی سریال تلویزیونی هم‌بازی را نوید محمودی تهیه‌کننده کار ارائه کرده و وحید حسن‌زاده و مریم اسمی‌خانی فیلمنامه سریال را نوشته‌اند. آن‌ها زوج هستند و با هم قصه این سریال را به نگارش درآوردند. آن‌ها سعی کرده‌اند با ایجاد گره‌هایی در قصه، سریال هم‌بازی را برای مردم جذاب‌تر کنند.

همایون ارشادی: او در این سریال نقش یک پدربزرگ را به عهده دارد که زمین کشاورزی‌اش را در اختیار نوه خود به نام لیلا با بازی دیبا زاهدی می‌گذارد. این بازیگر تجربه بازی در سریال‌های نوروز همچون «دیوار به دیوار» هم دارد.

آتیلا پسیانی: یکی دیگر از نقش‌های این سریال را آتیلا پسیانی به‌عهده دارد. پسیانی ایفاگر نقش پدر است. او پدر آوا با نقش‌آفرینی نیلوفر کوخانی را بازی می‌کند و تلاش داشته این پدر را کمی متفاوت‎‌تر از دیگر پدر‌های تلویزیون به نمایش بگذارد.

نیلوفر کوخانی: در این سریال نقش دختری به نام آوا را بازی می‌کند که دختری اجتماعی و امروزی است که از قشر مرفه است و در یک مبل‌فروشی بزرگ کنار پدرش کار می‌کند. آتیلا پسیانی نقش پدرش و کمند امیرسلیمانی نقش مادرش را ایفا می‌کند.

کامران تفتی: یکی از چهار شخصیت اصلی این سریال به نام بهروز، کامران تفتی است. یکی از شخصیت‌های مقابل بهروز را هم بهنام تشکر بازی می‌کند که به گفته محمودی، تهیه‌کننده سریال این دو نفر در طول قصه با یکدیگر مراودات مالی و دلاری دارند.

دیبا زاهدی: نقش دختری به نام لیلا را بازی می‌کند که گلخانه‌ای در زمینی که متعلق به پدربزرگش است، شکل می‌دهد و تبدیل به کارآفرین نمونه می‌شود. این شخصیت در طول داستان با ماجرای متفاوتی رو‌به‌رو می‌شود.

رویا جاویدنیا: در این سریال نقش مادری را ایفا می‌کند که اقتدار خودش را دارد. او یک مادر مدیر است که می‌تواند امور زندگی‌اش را مدیریت کند و مدیر یک شرکت است که حرفش هم برش دارد.

یک نوروز امنیتی

قصه: مجموعه «لوتی» همان فصل دوم سریال گاندو است که فصل اول سال ۹۸ از شبکه سه پخش شد. احتمال دارد باز هم نام این سریال تغییر کند. مجموعه لوتی همچون فصل قبلی یک اثر امنیتی است و فیلمنامه آن بر اساس مستندات و وقایع تاریخی و کشف جاسوس‌های داخل و خارج از ایران است. داستان این سریال ضدانگلیسی است. در فصل اول به جاسوسانی همچون جیسون رضاییان پرداخته شده بود که انتظار می‌رود این‌بار هم مخاطبان با تماشای این اثر غافلگیر شوند.

کارگردان: جواد افشار کارگردانی سریال «لوتی» را به عهده دارد که فصل اول «گاندو» را هم خودش ساخته بود. او کارش را با فیلم‌های کوتاه آغاز کرد و بعد از آن سراغ ساخت سریال‌های تلویزیونی رفت. او تا امروز سریال‌هایی همچون مادرانه، کیمیا، آنام و ... را ساخته و فقط ساخت یک فیلم سینمایی به نام کلبه در کارنامه‌اش است.

تهیه‌کننده: تهیه‌کنندگی این سریال همچون فصل قبلی گاندو به عهده مجتبی امینی است. او تهیه‌کننده‌ای است که درصدد است آثاری پرتعلیق برای مخاطبان بسازد و این اتفاق هم در سریال لوتی یا همان گاندوی ۲ رخ داده است و می‌خواهد یک اثر پرمخاطب را روانه آنتن کند که مخاطبان از تماشای آن لذت ببرند.

نویسنده: قصه سریال لوتی را آرش قادری نوشته است که در کارنامه‌اش به غیر از نویسندگی، گاهی هم سراغ کارگردانی رفته است. او به نوشتن سریال‌هایی با گره‌های معمایی و امنیتی علاقه‌مند است و به همین دلیل انتظار می‌رود قصه جذابی برای لوتی نوشته باشد.

داریوش فرهنگ: او در این سریال نقش حسین عبدی، رئیس تیم امنیتی را بازی می‌کرد که در عملیات بیشتر از هوش و ذکاوتش در جهت حل ماجرا‌ها بهره می‌برد و این موضوع برای مخاطبان هم جالب بود.

وحید رهبانی: نقش محمد، عضو تیم امنیتی را ایفا می‌کند. او سر پرشوری دارد که در عملیات بسیار با دقت وارد عمل می‌شود. در حالی که جوان است، اما بسیار باذکاوت عمل می‌کند و جسارت زیادی دارد.

مجید نوروزی: نقش رسول، عضو تیم امنیتی سریال را اجرا خواهد کرد. او هم در عملیات با گره‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شود که سعی می‌کند با همراهی و همدلی در پیشبرد پرونده‌ها نقش موثری داشته باشد.

سوگل طهماسبی: نقش عطیه را بازی می‌کند که همسر محمد است. او کارمند وزارت خارجه است. طهماسبی سعی کرده نقش زنانی را به تصویر بکشد که بدون آن‌که اجازه بدهند به زندگی‌شان لطمه بخورد، جایگاه اجتماعی‌شان را حفظ کند.

حسین پارسایی: او در این سریال نقش یکی از مدیران امور خارجه را بازی می‌کند که پیش‌بینی می‌شود این نقش با ماجرا‌های متعددی دست‌وپنجه نرم کند. از سوی دیگر این بازیگر خیلی به‌ندرت نقشی را بازی می‌کند.

شهرام قائدی: او در این سریال نقش بدمن را بازی می‌کند که درگیر ماجرا‌های مختلفی می‌شود. او تلاش می‌کند تیم امنیتی را فریب دهد و همین به اتفاقات زیادی منجر می‌شود. این بازیگر تا امروز نقش‌های متعدی را ایفا کرده است.

نقش‌آفرینی جواد و رفقا

قصه: حال و هوای این قصه در دهه ۶۰ می‌گذرد و داستان آن به زندگی چند جوان که مشکلاتی برایشان پیش می‌آید برمی‌گردد. اتفاقاتی که خیلی از آن‌ها در یکی از محل‌های مشهد می‌گذرد. داستان هم بیشتر قصه روابط آدم‌ها، سادگی و صمیمیتی است که آن روز‌ها مردم با هم و همسایه‌هایشان. در واقع علی مسعودی تلاش دارد با یک قصه متفاوت لبخند را بر لب مردم بیاورد.

نویسنده و کارگردان: علی مسعودی، معروف به علی مشهدی، مدت‌هاست به‌عنوان کارگردان و البته بیشتر نویسنده در مجموعه‌های مختلف حضور داشته و این دومین سریالی است که او کارگردانی و نویسندگی‌اش را به عهده دارد. او در کارهایش سعی می‌کند مردم را با ایجاد موقعیت‌های طنز در کارهایش حسابی بخنداند و حالا با نگارش سریال «نوروز رنگی» یک نوروز تماشایی را می‌خواهد برای مخاطبان می‌سازد.

تهیه‌کننده: علی‌اکبر تحویلیان تهیه‌کنندگی این سریال را به عهده دارد که او بیشتر به خاطر ساخت مجموعه‌های «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در میان مخاطبان شهره است. البته او در کارنامه‌اش ساخت سریال‌های مناسبتی هم داشته و برای نوروز امسال سراغ موضوع متفاوت و جذاب رفته است.

جواد خواجوی: خیلی‌ها پیش از حضورش در تلویزیون او را با فیلم‌های اینستاگرامی و لهجه‌گذاری مشهدی‌اش روی شخصیت‌های مختلف می‌شناختند، در این سریال یکی از نقش‌های اصلی قصه را با نام جواد به عهده دارد.

رابعه اسکویی: در این سریال نقش خانمی را بازی کرده که با همسر و بچه‌هایش زندگی می‌کند. یعنی یک مادر به تمام معنا که به خاطر فرزندانش از همه چیز خود گذشته و رابطه خوبی با آن‌ها دارد. به‌طورکلی نقش بسیار جالب و جذابی است.

یوسف تیموری: او در سریال «نوروز رنگی» گریم متفاوتی دارد و تیپی را بازی می‌کند که در کمدی موقعیت با بقیه کاراکتر‌ها قرار می‌گیرد و همین نقش را متفاوت کرده است. باید به انتظار بنشینیم که او چطور می‌خواهد مخاطبان را غافلگیر کند.

شاهو رستمی: از سال ۸۰ در تئاتر فعالیت می‌کرده و یکی از بازیگران اصلی سریال «نوروز رنگی» است که نقش یک زائر را بازی می‌کند که به دلیل نذری که دارد با همسرش به زیارت می‌رود تا نذرش را ادا کند. در حین سفر اتفاقات بامزه‌ای برایشان رخ می‌دهد.

هادی عامل‌هاشمی: پیش از این در سریال‌های «نفس» و «کامیون» ایفای نقش کرده است. او نقش پدر خانواده را بازی می‌کند که رابعه اسکویی همسرش است. او در این سریال یک پدر شیرین را به تصویر می‌کشد.

ماجرای دست‌انداز‌ها در نوروز

قصه: این مجموعه شامل دو بخش است که مهم‌ترین تفاوت آن با مجموعه‌های قبلی همین نکته است. این‌که یک آیتم مجری- بازیگر دارد که شهاب عباسی آن را بازی می‌کند و آیتم‌های طنزی هم وجود دارد که در خلال این آیتم پخش می‌شود و تماشای آن می‌تواند برای مخاطب جالب باشد. این مجموعه حال و هوای همان «خنده‌بازار» را دارد، اما آیتم‌ها و شوخی‌ها به‌روزتر است.

کارگردان: شهاب عباسی کارگردانی این سریال را به عهده دارد. او فقط کارگردانی نمی‌کند و در کنارش نویسندگی و بازیگری را هم تجربه کرده است. بیشتر مخاطبان او را به واسطه کار‌های شاد می‌شناسند و به همین دلیل انتظار می‌رود در سریال «دست‌انداز» هم با ماجرا‌های متنوع شیرین مهمان بینندگان تلویزیون شود. فیلمنامه این سریال را یک گروه از نویسندگان به عهده داشتند.

تهیه‌کننده: سعید و مجید عباسی، تهیه‌کنندگی این اثر را به عهده دارند. آن‌ها علاقه‌مند بودند با یک اثر نوروزی آیتمی حال و هوای مخاطبان تلویزیون را شاد کنند تا در روز‌هایی کرونایی که مردم با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند روزگار خوشی برایشان فراهم شود و با تماشای سریال لذت ببرند.

ابراهیم شفیعی: در مجموعه‌های «خنده‌بازار»، «شکرآباد» و «افسانه هزارپایان» با تیم شهاب عباسی همکاری داشته است. او در این سریال نقش یک خبرنگار بخش خبر را به نام «جنیدی‌آی» بازی می‌کند.

کوروش معصومی: این بازیگر را با بازی‌اش در مجموعه‌های «شکرآباد» و «خنده‌بازار» می‌شناسیم. او در این سریال نقش یک مدیر اداره را بازی می‌کند که هم وحشی است و هم مهربان.

سوسن پرور: او هم در این مجموعه یک نقش متفاوت را بازی کرده و مثل دیگر کارهایش نقش‌اش طنز است. این بازیگر نشان داده می‌تواند هم نقش‌های طنز را خوب اجرا کند و هم نقش‌های جدی را.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *